نماد آخرین خبر

ژنرال صهیونیست: ارتش در غزه شکست خورد و تکه‌تکه شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ژنرال صهیونیست: ارتش در غزه شکست خورد و تکه‌تکه شد

ایسنا/ یک ژنرال ذخیره صهیونیست در اظهاراتی با هشدار نسبت به عواقب شکست مذاکرات با جنبش حماس، به شکست ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه اذعان کرد.

«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و مسؤول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان صهیونیست در این باره گفت: ارتش اسرائیل در نوار غزه شکست خورده و تکه تکه شده است.

طبق گزارش خبرگزاری معا، بریک گفت: ارتش اسرائیل نتوانست به هدف تعیین شده توسط طبقه سیاسی برای نابودی حماس دست یابد و به دلیل رفتار نامناسب و عدم انضباط عملیاتی، تعداد زیادی از سربازان اسرائیل در جریان درگیری در نوار غزه کشته و زخمی شدند.

وی هشدار داد: اگر اسرائیل توافقی برای توقف جنگ و مبادله اسیران با حماس امضا نکند، ممکن است وضعیت بدتر شود و ما در ته پرتگاه قرار بگیریم.

بریک در ادامه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را مقصر این شکست، کشته شدن نظامیان در غزه و آواره شدن شهرک نشینان صهیونیست دانست.

وی اضافه کرد: آنها (نتانیاهو، گالانت و هالوی) همچنین مسؤول فروپاشی اسرائیل در زمینه‌های اقتصادی، روابط بین‌المللی و افزایش تنفر نسبت به اسرائیلی‌ها هستند و این مسائل ممکن است منجر به جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه شود.

بریک در ادامه از گفت‌وگو با نظامیان حاضر در نوار غزه خبر داد و در این باره تصریح کرد: آنها به من اطلاع دادند که «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل و خبرنگاران نظامی درباره نبردهای سخت و تن به تن با رزمندگان حماس و کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای حماس دروغ می‌گویند و اظهارات انها صحت ندارد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز وارد سیصد و بیست و هفتمین روز خود شده است و در حالی که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان همچنان ادامه دارد، رزمندگان مقاومت نیز در حال ضربه زدن به ارتش این رژیم در محورهای مختلف نبرد زمینی هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره