نماد آخرین خبر

نشست شورای کشورهای ناتو به درخواست اوکراین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نشست شورای کشورهای ناتو به درخواست اوکراین

ایرنا/ نشست شورای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اوکراین در حالی امروز برگزار می‌شود که هنوز کشورهای عضو این پیمان به درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای الحاق کشورش به این ائتلاف پاسخ مشخصی نداده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، نشست شورای ناتو و اوکراین به درخواست اوکراین امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد شد. فرح دخل‌الله، سخنگوی ناتو در بیانیه‌ای گفت: این نشست در سطح نمایندگان کشورها برگزار خواهد شد.

وی گفت که انتظار می‌رود رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین نیز از طریق ویدئو کنفرانس به کشورهای متحد در مورد وضعیت میدان جنگ و نیازهای توانمندی اولویت دار توضیح دهد.

این سخنگو افزود که این نشست پس از حملات سنگین اخیر روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراینی صورت می‌گیرد. دخل الله بر تعهد ناتو به تقویت بیشتر دفاع اوکراین تاکید کرد.

اوکراین تمایل خود را برای پیوستن به ائتلاف ناتو اعلام کرده است. هرچند سازمان ناتو هنوز اعتنایی به درخواست‌های اوکراین نمی‌دهد ولی همچنان روابط خود را با کی‌یف حفظ و تقویت کرده است و یکی از حامیان اصلی این کشور در مقابل روسیه است.

به گزارش ایرنا، ایالات متحده و ناتو همواره تاکید می‌کنند که اوکراین سرانجام روزی به عضویت این ائتلاف در می‌آید، اما همواره از ایجاد یک جدول زمانی مشخص برای طرح این موضوع به طور جدی طفره می‌روند.

آلمان و آمریکا درباره امکان تحقق جاه طلبی های اوکراین برای عضویت در ناتو تردید دارند. دولت جو بایدن معتقد است کشوری که در حال جنگ است نمی تواند به ناتو ملحق شود.

دلایل قدیمی مبنی بر اینکه اوکراین قبل از عضویت باید فساد را ریشه کن کند بار دیگر مطرح شده است. اتحادیه اروپا که به تلاش ها برای مبارزه با فساد اهمیت می دهد، مذاکرات الحاق اوکراین و (مولداوی) را اواخر ماه ژوئن به طور رسمی آغاز کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به دلیل مخالفت واشنگتن با عضویت ناتو در این برهه، از این کشور انتقاد کرده سال گذشته نیز در مسیر شرکت در اجلاس ویلنیوس موضع ناتو را «بیهوده» خواند و باعث بروز تنش دیپلماتیک شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره