نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کرملین: روابط مسکو-واشنگتن در دوران بایدن به نازل‌ترین سطح رسید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کرملین: روابط مسکو-واشنگتن در دوران بایدن به نازل‌ترین سطح رسید

ایسنا/ سخنگوی کرملین در گفت‌وگویی با انتقاد از سیاست‌های کلی آمریکا در قبال روسیه، گفت که روابط مسکو-واشنگتن در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن» به نازل‌ترین سطح خود رسید. 

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درگفت‌وگویی که در کانال تلگرامی او منتشر شده، درباره پیروی کشورهای اروپایی از سیاست‌های آمریکا در جنگ اوکراین گفت که آن‌ها بهای اجرایی کردن طرح واشنگتن در اوکراین بدون سنجیدن این که چه چیزی برایشان بهتر است را پرداخت خواهند کرد.

پیروی اروپا از سیاست‌های آمریکا در جنگ اوکراین

پسکوف گفت: کشورهای اروپایی که تحت رهبری آمریکا قرار دارند، در خلسه این درگیری فرو رفته‌اند. آن‌ها در تمام این ماجرا، نقشی را بازی کرده‌اند که از سوی آمریکا به آن‌ها محول شده، اقدامی که به منافع آن‌ها و جیب مالیات‌دهندگانشان آسیب می‌زند. مسلما، تمام این‌ها پیامدهایی جدی برای آن‌ها خواهد داشت.

او تاکید کرد که اروپا طی سال‌های آتی با پیامد تصمیمات خود مواجه خواهد شد و روسیه کاری را که برای حفاظت از منافعش لازم است، انجام خواهد داد.

سخنگوی کرملین گفت که پاسخ مسکو به این اقدامات «نباید فقط کافی باشد، باید کارآمد و مطابق منافع» آن نیز باشد.

او همچنین در این گفت‌وگو از ظرفیت اقتصادی روسیه تمجید کرد که به گفته او، بزرگ‌تر از حد انتظار است.

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا

پسکوف در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد که اظهارات اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره قابل‌پیش‌بینی بودن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامل «کامالا هریس» نامزد دموکرات جایگزین او نیز می‌شود.

او در پاسخ به این که روسیه ترجیح می‌دهد کامالا هریس رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد یا دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌‎خواه او، گفت: ما یک کاندیدای مورد علاقه نداریم اما دموکرات‌ها، مطمئنا، قابل پیش‌بینی‌تر هستند. آنچه پوتین درباره قابل‌‎‌ پیش‌بینی بودن بایدن گفته بود، شامل تقریبا، تمامی دموکرات‌ها، از جمله هریس هم می‌شود.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره سیاست آتی دموکرات‌ها درباره روسیه و اتحادیه اروپا گفت که این موضوع به‌راحتی قابل پیش‌بینی است.

او بیان کرد: تمامش قابل‌ پیش‌بینی است. آن‌ها به همان سیاست خود در قبال ما پایبند خواهند بود و به اعضای اتحادیه اروپا فشار خواهند آورد و آن‌ها را از نظر سیاسی و اقتصادی به بردگی خواهند کشید.

پسکوف درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر حل شدن مسائل داخلی و خارجی آمریکا نیز گفت: من فکر نمی‌کنم که او یک چوب جادویی داشته باشد و یا تمامی مشکلات را بتوان یک‌شبه حل کرد.

روابط میان روسیه و آمریکا

او درباره وضعیت روابط آمریکا-روسیه ابراز تاسف کرده و گفت که تنش‌ها میان این دو کشور در بالاترین سطح خود قرار دارد و در دولت بایدن به نقطه فروپاشی رسیده است.

سخنگوی کرملین واشنگتن را به «رفتار خصمانه آشکار» نسبت به روسیه متهم کرد.

او گفت که آمریکا دهه‌ها به افزایش فشارها علیه روسیه و پایمال کردن منابع آن ادامه داده است.

پسکوف گفت که روابط میان روسیه و آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری بایدن به نازل‌ترین سطح رسید و در حال حاضر، به نظر می‌رسد که راهی برای تغییر آن وجود ندارد.

سخنگوی کرملین درباره رویکرد بایدن نیز گفت: بایدن از گوشت و خون نظام سیاسی آمریکا است. رویکرد آمریکا نسبت به امور جهانی، از دیرباز میل به بدویت داشته است. آن‌ها همیشه سعی می‌کنند به همه بگویند که چطور عمل کنند و چطور زندگی کنند. این پیام اصلی است.

او گفت که آمریکا چندین دهه است که به منافع روسیه حمله کرده و در دوران بایدن، «کاسه صبر» مسکو لبریز شده بود.

نقش آمریکا در جنگ اوکراین

پسکوف در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره نقش آمریکا در جنگ اوکراین گفت: آمریکا، مستقیما، در درگیری اوکراین نقش دارد، اگرچه اظهاراتی خلاف آن را مطرح می‌کند. واشنگتن به افزایش سطح مشارکت خود در این درگیری تمایل نشان می‌دهد.

او گمانه‌زنی‌ها را مبنی بر این که رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌تواند به حمایت نظامی اوکراین پایان بدهد و از طرفین جنگ بخواهد که پای میز مذاکرات بیایند، رد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره