نماد آخرین خبر

زاخارووا: وزرای خارجه ناتو باید از کولبا سرمشق بگیرند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
زاخارووا: وزرای خارجه ناتو باید از کولبا سرمشق بگیرند

ایرنا/ ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یادداشتی در تلگرام با اشاره به استعفای وزیر خارجه اوکراین، گفت: وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید از دیمیترو کولبا سرمشق بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در این یادداشت به درخواست استعفای توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد از سمت خود اشاره کرد و نوشت: امیدوارم بیلستروم به نشانه همبستگی با همکار اوکراینی خود درخواست استعفایش را ارائه کرده باشد.

زاخارووا در ادامه تاکید کرد: دیگر وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو هم باید از استعفای کولبا سرمشق بگیرند و به نشانه همبستگی با وزیر خارجه اوکراین پست خود را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، روسلان استفانچوک رئیس پارلمان اوکراین روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که دیمیترو کولبا وزیر خارجه این کشور نامه استعفای خود را ارائه کرده است.

استفانچوک در این باره در شبکه‌ اجتماعی «فیس‌بوک» نوشت که پارلمان اوکراین موسوم به «ورخوونا رادا» بیانیه‌ای از کولبا وزیر خارجه اوکراین در مورد استعفای وی دریافت کرده است.

رئیس پارلمان اوکراین افزود که این درخواست در یکی از جلسات عمومی آتی بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد نیز ساعاتی بعد از اعلام خبر استعفای کولبا، با بیان اینکه قصد دارد از دنیای سیاست خداحافظی کند، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد.

بیلستروم در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با تشکر از اعتماد اولف کریسترسون نوشت که با ترکیبی از غم و غرور، نخست‌وزیر سوئد را از رفتن خود مطلع کرده است.

در ادامه پیام بیلستروم آمده است: اکنون کاملاً سیاست را ترک خواهم کرد و این به معنای آن است که کرسی خود در پارلمان سوئد را نیز ترک می‌کنم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره