نماد آخرین خبر

درخواست عفو بین‌الملل برای تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
درخواست عفو بین‌الملل برای تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

ایرنا/ سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد و به اقدامات جنون‌آمیز نظامیان اشغالگر در ویرانی محله‌های این منطقه اشاره کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش اسرائیل به شکل غیرقانونی اراضی کشاورزی و ساختمان های غیرنظامی را در نوار غزه تخریب و اقدام به نابودی کامل محله هایی در این منطقه کرده است.

سازمان عفو بین الملل اضافه کرد: تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای و فایل های ویدئویی، تخریب سیستماتیک گسترده در سراسر نوار غزه را توسط رژیم صهیونیستی نشان می دهد.

در این بیانیه آمده است: حملات مداوم ارتش اسرائیل در نوار غزه، نوعی ویرانی بی رویه است.

سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: تحقیقات ما نشان داد که چگونه ارتش اسرائیل ویرانی مناطق مسکونی را رقم زده و هزاران خانواده را مجبور به ترک غزه کرده است.

پیش از این، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هم اعلام کرده بود که حجم ویرانی‌ها در نوار غزه قابل توصیف نیست و نیمی از ساختمان‌های آن ویران شده‌ است.

بر اساس گزارش آنروا، آواربرداری در نوار غزه ممکن است سال‌ها طول بکشد و بهبودی آسیب‌های روانی ناشی از جنگ هم به زمان زیادی نیاز دارد.

همچنین شهرداری شهر غزه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۳۵ درصد از ساختمان های منطقه الشجاعیه در شرق این شهر را به طور کامل تخریب کرده است.

در این بیانیه آمده است: ارتش اسرائیل به عمد تأسیسات و زیرساخت های حیاتی را هدف قرار داد تا غزه را به شهری غیرقابل سکونت تبدیل کند.

طبق این بیانیه، ارتش اسرائیل به عمد مخازن آب، درختان، مساجد، مدارس و تمامی تاسیسات حیاتی شهر را هدف قرار داده است.

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی ادامه دارد که بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از هفتم اکتبر سال ۲۰۱۳ تاکنون، ۴۰هزار و ۸۶۱ نفر در این منطقه به شهادت رسیدند و ۹۴ هزار و ۳۹۸ نفر نیز مجروح شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره