نماد آخرین خبر

سازمان ملل: وضعیت غزه از فاجعه گذشته است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سازمان ملل: وضعیت غزه از فاجعه گذشته است

ایسنا/ سازمان ملل نسبت به وضعیت انسانی در نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که این وضعیت از مرز فاجعه عبور کرده است و سازمان ملل نمی‌تواند تمام نیازهای نوار غزه را برآورده کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی به نقل از دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد: در دوره بین ۱۹ اوت تا پایان آن ۴۵۰ هزار وعده غذایی در میان خانواده‌های سرتاسر نوار غزه توزیع شد اما در مقایسه با ماه ژوئیه به دلیل دستورات مکرر تخلیه مناطق نوار غزه از سوی ارتش اسرائیل حدود  ۳۵ درصد کاهش داشته است. بیش از یک میلیون نفر طی ماه اوت در جنوب و مرکز نوار غزه به هیچ سهمیه غذایی دست نیافتند.

طبق گزارش المیادین، وی گفت: انبارهای مواد غذایی برای برآورده کردن نیازهای شهروندان غزه کافی نیست. حملات مکرر، ناامنی، جاده‌های تخریب شده و محدودیت‌های اعمال شده منجر به کاهش شدید کمک‌های لازم برای ادامه عملیات کمک رسانی شده است و به دلیل گرم بودن هوا امکان فاسد شدن برخی مواد غذایی نیز وجود دارد.

دوجاریک همچنین درباره اوضاع کرانه باختری گفت: اسرائیل به استفاده از تاکتیک‌های جنگی کشنده از جمله حملات هوایی در جنین، طوباس و طولکرم ادامه می‌دهد و این مسئله منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها و تخریب تعداد زیادی از جاده‌ها و زیرساخت یا خسارت دیدن آن شده است. بیش از یک هفته است که مراکز پزشکی محاصره شده و محدودیت‌های شدیدی برای ورود آمبولانس‌ها و کادرهای پزشکی وجود دارد.

دوجاریک گفت: دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داده که اوضاع کرانه باختری منجر به وخامت نیازهای انسانی مردم و ناامنی خواهد شد و نگرانی‌هایی درباره استفاده مفرط از زور وجود دارد.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه نوار غزه به دنبال عملیات طوفان الاقصی به راه انداخت که تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است. قطعنامه‌های شورای امنیت درباره لزوم آتش بس و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم ممانعت از نسل کشی در غزه این رژیم را از ادامه جنایت‌های خود باز نداشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره