نماد آخرین خبر

نارضایتی آلمانی‌ها از دولت شولتس رکورد شکست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نارضایتی آلمانی‌ها از دولت شولتس رکورد شکست

ایسنا/ ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی در آلمان از دولت این کشور ابراز نارضایتی کردند و نتایج نشان می‌دهد که یکی از احزاب ائتلاف حاکم در انتخابات بعد به پارلمان راه نخواهد یافت.

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که نارضایتی عمومی شهروندان آلمان از دولت «اولاف شولتس» صدر اعظم این کشور به عدد بی‌سابقه ۸۴ درصد رسیده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی «اینفراتست دیمپ» ۳۷ درصد از آلمان‌های «تا حدی» از دولت شولتس ناراضی هستند و ۴۷ درصد از آنان «کاملا» ناراضی هستند. تنها ۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد دولت شولتس ابراز رضایت کردند.

این نتایج نشان می‌دهد که مخالفان شولتس تنها در میان طرفداران احزاب اپوزیسیون نیستند، بلکه ۶۳ درصد از طرفداران حزب سوسیال دموکرات (متعلق به شولتس) و ۵۴ درصد از طرفداران حزب سبزها (که بخشی از ائتلاف حاکم در آلمان هستند) نیز از عملکرد دولت ناراضی هستند.

بر اساس این نظرسنجی، در حال حاضر ائتلاف ۲ حزب اپوزیسیون «دموکرات مسیحی» و «اتحادیه سوسیال مسیحی» آلمان با ۳۳ درصد محبوبیت، پیشتاز است و پس از آن حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» با ۱۷ درصد و حزب حاکم سوسیال دموکرات با ۱۵ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

علاوه بر این، نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که حزب «چپ» و حزب «دموکرات آزاد آلمان» که بخشی از ائتلاف حاکم است، کمتر از ۵ درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند و این یعنی در انتخابات سراسری بعدی، ممکن است به پارلمان راه پیدا نکنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره