نماد آخرین خبر

موضوعی که نتانیاهو با آن مخالفت کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
موضوعی که نتانیاهو با آن مخالفت کرد

ایسنا/ منابع رسانه‌ای عبری از نارضایتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از میانجیگری مصر در مذاکرات آتش‌بس در غزه به دلیل موضع قاهره نسبت به محور «فیلادلفیا» پرده برداشتند.

 رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد مصر در مذاکرات جاری برای تبادل اسرا و پایان دادن به جنگ در نوار غزه شریک باشد.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی معاریو، این موضع‌گیری نتانیاهو پس از مخالفت مصر با حضور رژیم صهیونیستی در محور «فیلادلفیا» در امتداد مرز نوار غزه و مصر اتخاذ شده است.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع سیاسی مطلع نوشت: اسرائیل استراتژی خود را تغییر داده و از آمریکا خواسته است تا فشار بیشتری را به مصر وارد کند؛ چراکه قاهره هرگونه حضور اسرائیل در محور فیلادلفیا را رد می‌کند.

این روزنامه به نقل از یک مقام صهیونیست و با اشاره به اظهارات نتانیاهو درباره دستیابی مقاومت فلسطین به سلاح از طریق محور فیلادلفیا و کشور مصر، گزارش داد: زمان آن رسیده است که مصر مسؤولیتش را به گردن بگیرد.

معاریو نیز در این باره نوشت: مقامات مصر نسبت به موضع نتانیاهو که به آمریکایی‌ها گفته است تل‌آویو نیازی به نقش مصر در مراحل بعدی توافق ندارد، به شدت خشمگین هستند.

منابع مطلع در این باره اعلام کردند: «مقامات امنیتی و دیپلمات‌ها مصر اکنون در حال بررسی چند سناریو تشدید تنش در روابط با اسرائیل از جمله احتمال بازگرداندن «خالد عزمی» سفیر مصر از تل‌آویو و رفتن به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای خروج از محور فیلادلفیا هستند».

قاهره اخیرا انتقادات خود را از رژیم صهیونیستی به دلیل پافشاری نتانیاهو بر ابقای نیروهای صهیونیست در محور فیلادلفیا بین مصر و نوار غزه افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس از طریق تونل‌هایی که از این محور می‌گذرد سلاح وارد غزه می‌کند. اما مصر اتهامات نتانیاهو را رد کرده و بر عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح تاکید دارد.

اصرار نتانیاهو بر ابقای نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا مانعی در برابر توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس است.

پیشتر یک منبع مصری اعلام کرد اظهارات نتانیاهو واقعی نیست و از این طریق می‌خواهد مسؤولیت شکست در اهداف خود در غزه را بر دوش کشورهای دیگر بگذارد. تبلیغات نتانیاهو مبنی‌بر اینکه سلاح از مصر به دست حماس در غزه می‌رسد دروغ دیگری برای توجیه شکست کابینه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود سلاح به نوار غزه است.

مصر و قطر تاکید کرده‌اند که نمی‌توانند در سایه جنگ ویرانگر کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نبود هرگونه امیدی به امکان نرمش در موضع نتانیاهو و قبول معامله‌هایی که از سوی طرف آمریکایی مطرح می‌شود تا مدتی بی‌پایان به میانجی‌گری ادامه بدهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره