نماد آخرین خبر

اعتراف نماینده کنگره آمریکا درباره رژیم صهیونیستی

منبع
العالم
بروزرسانی
اعتراف نماینده کنگره آمریکا درباره رژیم صهیونیستی

العالم/ آدام اسمیت نماینده دموکرات کنگره آمریکا بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی، بی‌ثبات‌کننده و ناقض حقوق فلسطینیان ساکن این منطقه دانست.

این نماینده کنگره آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به کشته شدن عایشه نور ازگی ایگی شهروند آمریکایی ترک‌تبار در شمال کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، نوشت: گزارش‌ها حاکی از این است که کشته شدن ایگی در جریان اعتراضات به شهرک‌سازی در کرانه باختری اتفاق افتاده است.

اسمیت در ادامه با بیان اینکه آنچه بنیامین نتانیاهو اجازه می‌دهد با گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اتفاق بیفتد، غیرقانونی، بی‌ثبات کننده و ناقض حقوق فلسطینیان ساکن این منطقه است، گفت: شهرک‌سازی غیرقانونی (رژیم) اسرائیل در کرانه باختری باید متوقف شود.

نماینده کنگره آمریکا با اشاره به اینکه ادامه شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی بقای کشور فلسطین را تضعیف می‌کند، تاکید کرد: بدون تاسیس یک کشور مستقل فلسطینی، منطقه همچنان با خشونت و بی‌ثباتی مواجه خواهد بود که این خشونت و بی‌ثباتی تا به حال نیز چندین نسل را تحت تاثیر خود قرار داده است.

اسمیت همچنین با بیان اینکه غیرنظامیان بی‌شماری از هفتم اکتبر/پانزدهم مهر ماه سال گذشته تاکنون در کرانه باختری کشته شده‌اند، اظهار کرد: ادامه خشونت‌ها در کرانه باختری که امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد باید متوقف شود و اقدامات‌ ما باید در مسیری باشد که ما را در رسیدن به هدف نهایی‌ ما یعنی ایجاد مسیری برای رسیدن به صلح در منطقه نزدیک‌تر کند.

بر اساس گزارش‌ها و به گفته شاهدان عینی، عایشه نور ازگی ایگی فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه گذشته در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی صهیونیست ها در شهرک بیتا واقع در منطقه نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی کشته شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره