نماد آخرین خبر

رسوایی مالی نخست وزیر انگلیس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رسوایی مالی نخست وزیر انگلیس

ایسنا/ روزنامه تایمز گزارش داد، نخست وزیر انگلیس به دلیل خریدهای اعلام نشده لباس برای همسرش ویکتوریا از یک اهداکننده مالی، با تحقیقات مواجه است.

 کر استارمر نخست وزیر انگلیس به دلیل افشا نکردن این موضوع که یک تاجر مولتی میلیونر و کمک کننده به حزبش لباس‌های گران قیمت برای همسرش خریده، قوانین پارلمان را زیر پا گذاشته است.

به نوشته این این روزنامه، «وحید علی» یکی از اعضای مجلس اعیان، مخارج همسر استارمر از جمله مشاور خرید شخصی و لباس، قبل و بعد از نخست وزیر شدن استارمر را فراهم کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز، دفتر نخست وزیری انگلیس از اعلام کل هزینه هدایا به همسر استارمر و همچنین مدتی که ویکتوریا استارمر آنها را دریافت کرده، به روزنامه خودداری کرد.

یک منبع مطلع هم به این روزنامه گفت که این اطلاعات بعدا منتشر خواهد شد.

تایمز همچنین اشاره کرد که این عضو مجلس اعیان انگیس که قبلا ریاست هیات مدیره فروشگاه پوشاک Asos را بر عهده داشت، بزرگترین اهداکننده شخصی استارمر بوده است.

وحید علی در سال جاری میلادی لباس و عینک به ارزش بیش از ۱۸۰۰۰ پوند انگلیس به نخست وزیر انگلیس داده و همچنین ۲۰۰۰۰ پوند برای مسکن استارمر در دوره انتخابات و به همین میزان برای هزینه‌های دفتر نخست وزیری اختصاص داده است.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد که از زمان روی کار آمدن استارمر، وحید علی نفوذ گسترده‌ای در محافل حاکم انگلیس به دست آورده که اکثر وزرای دولت از آن بی بهره‌اند.

این عضو مجلس اعیان انگلیس در طی ۲۰ سال، تقریبا یک میلیون پوند به حزب کارگر اهدا کرده که از این میزان، ۵۰۰ هزار پوند آن از ۲۰۲۰ بوده است

به نوشته این روزنامه، سیاستمداران و بازرگانان انگلیسی مرتبا گردهم آیی‌هایی در خانه این قانونگذار میلیونر انگلیسی دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره