نماد آخرین خبر

فشار بر نخست وزیر انگلیس برای صدور مجوز استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فشار بر نخست وزیر انگلیس برای صدور مجوز استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد

ایرنا/ ساندی تایمز نوشت: وزیران دفاع اسبق و نخست وزیر پیشین انگلیس، کی‌یر استارمر نخست وزیر کنونی این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند تا به اوکراین اجازه دهد حتی بدون حمایت آمریکا، از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این روزنامه انگلیسی افزود: این درخواست از سوی پنج نفر از وزیران دفاع محافظه‌کار اسبق انگلیس، گرانت شاپس، بن والاس، گاوین ویلیامسون، پنی موردانت، لیام فاکس و بوریس جانسون نخست وزیر پیشین مطرح شده است.

به نوشته ساندی تایمز، آنها به استارمر هشدار داده اند که «هرگونه تاخیری پوتین رئیس جمهوری روسیه را جسورتر خواهند کرد».

رویترز در گزارشی در این زمینه نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ماه هاست که به بهانه محدود کردن توان مسکو برای انجام حملات، از متحدانش خواسته است به این کشور اجازه دهند از موشک های غربی از جمله موشک های دوربرد آمریکایی ATACMS و «استورم شدو» (سایه طوفان)، برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند.

استارمر و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در واشنگتن درباره امکان اجازه به کی یف برای استفاده از موشک های دوربرد برای حمله به اهدافی در خاک روسیه رایزنی کردند اما تصمیمی اعلام نشد.

برخی از مقامات آمریکایی عمیقا نسبت به اجازه به اوکراین برای استفاده از چنین موشک هایی و تاثیر قابل توجه آن در جنگ اوکراین مشکوک هستند.

پوتین هشدار داده اگر به اوکراین اجازه دهد با موشک های دوربرد غربی روسیه را مورد حمله قرار دهد این به معنای جنگ مستقیم غرب با روسیه خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره