نماد آخرین خبر

روسیه: جنگ غزه بزرگترین مشکل جهان است

منبع
فارس
بروزرسانی
روسیه: جنگ غزه بزرگترین مشکل جهان است

فارس/ وزیر خارجه روسیه جنگ غزه را بزرگترین مشکل بین‌المللی در جهان دانسته و خواستار پایان فوری جنایات صهیونیست‌ها در این جنگ شد.
 سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه وضعیت کنونی غزه تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی را بزرگترین مشکل بین‌المللی در جهان دانسته و خواستار پایان فوری این جنگ شد. به گزارش میدل‌ایست مانیتور، لاوروف در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه همتای مصری‌اش، بدر عبدالعاتی در مسکو به ویرانی‌های به بارآمده در این جنگ تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پرداخته و بر لزوم توقف فوری این جنایات تاکید کرد. او در این کنفرانس مطبوعاتی از حمایت‌های همه‌جانبه روسیه جهت توقف هرچه سریعتر خشونت‌های کنونی علیه غیرنظامیان سخن گفته و عنوان کرد روسیه از هر اقدامی جهت برقراری صلح پایدار در غزه استقبال می‌کند. وی همچنین خاطرنشان کرد اگرچه شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال ارائه ابتکاراتی برای حل این بحران است با این حال، تلاش‌های انجام گرفته شده در این زمینه از سوی آمریکا با مانع مواجه می‌شود.لاوروف همچین بر این موضوع اشاره کرد که دو کشور روسیه و مصر در شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به آتش‌بس در غزه در حال همکاری هستند و نسبت به بی‌توجهی‌های این سازمان به وضعیت بحرانی غزه انتقاد کرد. وی در این دیدار بر لزوم رسیدگی به بحران غزه به عنوان بزرگترین مشکل بین‌المللی جهان تاکید کرد. ابراز نگرانی لاوروف نسبت به وضعیت بحرانی غزه در حالی مطرح می‌شود که واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از سکوت غربی‌ها در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه براین موضوع تاکید کرد که عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه فلسطین با حمایت آشکار آمریکا انجام می‌گیرد.
جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم غزه از تاریخ 7 اکتبر سال گذشته آغاز شد و تحت تاثیر جنایات گسترده این رژیم در غزه تاکنون بیش از 41 هزار نفر فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد شمار بسیاری زنان و کودکان هستند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره