نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رای‌گیری برای قطعنامه ضدصهیونیستی مجمع عمومی سازمان ملل

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
رای‌گیری برای قطعنامه ضدصهیونیستی مجمع عمومی سازمان ملل

باشگاه خبرنگاران/ مجمع عمومی سازمان ملل رای‌گیری برای قطعنامه فلسطینی را انجام خواهد داد که به موجب آن از رژیم صهیونیستی خواسته شده به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.
مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه به قطعنامه فلسطینی رای خواهد داد که به موجب آن از رژیم صهیونیستی خواسته شده است، ظرف مدت یک سال به حضور غیرقانونی‌اش در غزه و دیگر اراضی اشغالی پایان داده و نیرو‌های نظامی خود را در اسرع وقت از این مناطق خارج کند. 

به گزارش هیل، این قطعنامه در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۹۳ عضو به رای گذاشته می‌شود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در نوار غزه در آستانه یک سالگی خود قرار دارد، ضمن آنکه خشونت‌های این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی به بالاترین حد ممکن رسیده است. 

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل، روز سه‌شنبه در جلسه مجمع عمومی بر این موضوع تاکید کرد که زندگی مردم فلسطین تحت تاثیر خشونت‌های رژیم اسرائیل با تهدید جدی مواجه است و همچنین عنوان کرد: رژیم اسرائیل، فلسطینی‌ها را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است. 


در عین حال، دنی دانون، سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل از کشور‌های عضو خواسته تا این قطعنامه را رد کنند و گفته است چنین قطعنامه‌ای در راستای تلاش برای نابودی اسرائیل از طریق تروریسم دیپلماتیک است. 

دانون در بخشی از ادعاهایش هم از این موضوع که در قطعنامه پیشنهادی هیچ اشاره‌ای به اقدامات حماس علیه صهیونیست‌ها نشده است، انتقاد کرده و مدعی شده است: این طرح، حقیقت ماجرا را نادیده می‌گیرد و واقعیت را پنهان می‌کند.

دانون همچنین در انتقاد از قطعنامه مذکور اینطور ادعا کرده است: ما به جای قطعنامه‌ای که کشتار حماس را در تاریخ ۷ اکتبر محکوم کند، به تماشای سیرکی در سازمان ملل متحد فلسطینی می‌نشینیم که در آن شر، عادلانه محسوب می‌شود و جنگ، صلح است. قتل موجه است و ترور مورد تشویق قرار می‌گیرد. 

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای آغاز جنگ غزه در تاریخ ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۴۱ هزار فلسطینی بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و شمار زیادی از جان‌باختگان زنان و کودکان فلسطینی هستند. 

تصویب قطعنامه مذکور، اگرچه آن را از نظر قانونی الزام‌آور نمی‌کند با این حال می‌تواند نشان‌دهنده مواضع جهانی نسبت به جنایات رژیم اسرائیل در غزه باشد. بر خلاف شورای امنیت سازمان ملل که هر ۱۵ عضو آن حق وتوی قطعنامه‌ها را دارند، هیچ حق وتویی در مجمع عمومی وجود ندارد. 

در اصل این قطعنامه پاسخی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه ژوئیه است که عنوان کرده بود، حضور صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی غیرقانونی بوده و باید پایان پیدا کند.


لیندا توماس گرینفیلد، سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از قطعنامه پیشنهادی انتقاد کرده و مدعی شده است که این قطعنامه نواقص زیادی دارد. 

وی همچنین مدعی شده است که قطعنامه مذکور در راستای منافع مردم فلسطین نبوده و گفته است: من فکر می‌کنم که این قطعنامه می‌تواند وضعیت را دشوارتر سازد و کاری را که ما برای پایان دادن به درگیری‌ها انجام می‎دهیم، سخت‌تر کند ضمن آنکه مانع از گام‌های تقویت‌کننده برای تحقق راه‌حل دو دولتی می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره