نماد آخرین خبر

اعتصاب لبنانی ها در واکنش به جنایت حمله پیجری رژیم صهیونیستی

منبع
العالم
بروزرسانی
اعتصاب لبنانی ها در واکنش به جنایت حمله پیجری رژیم صهیونیستی

العالم/ بخش های آموزشی و کارگری لبنان برای محکوم کردن جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی به دنبال حمله پیجری که و شهادت 8  نفر و زخمی شدن بیش از 2800 نفر منجر شده است، دست به اعتصاب زدند.
  عباس الحلبی، وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی، از تعطیلی مدارس دولتی و خصوصی، دبیرستان ها و موسسات فنی، دانشگاه لبنان و همه موسسات آموزش عالی خصوصی طی روز چهارشنبه (امروز) برای محکوم کردن اقدام جنایتکارانه دشمن «اسرائیلی» علیه شهروندان و در واکنش به کشته ها و هزاران زخمی بر اثر حمله پیجری رژیم صهیونیستی خبر داد.

الحلبی ضمن تسلیت صمیمانه خود به خانواده شهدا، و ابراز تاسف و تاثر عمیق، برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

وی با فریاد بر سر وجدان جهانی، توقف ماشین کشتار «اسرائیلی» که بی رحمانه جنایت بی‌سابقه‌ای را علیه لبنانی‌ها مرتکب شده است، خواستار شد.


اتحادیه کارگری لبنان نیز به نوبه خود در محکومیت جنایت ضد بشری آشکار رژیم اسرائیل و قتل عام لبنانی ها، خواستار برگزاری اعتصاب عمومی طی امروز (چهارشنبه) در بخش های دولتی و خصوصی، شهرداری ها، نهادهای دولتی، ادارات مستقل، ادارات دولتی و مراکز بخش خصوصی شد.

این اتحادیه همچنین خواستار گسترده‌ترین جنبش همبستگی با مردم جنوب، بقاع و حومه جنوبی لبنان در مخالفت باقتل‌عام‌های روزانه علیه آنها، شد.

انجمن کارکنان ادارات دولتی نیز جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن لبنانی‌ها به زشت‌ترین و نفرت‌ انگیزترین شیوه‌ها را، محکوم کرد.

کانون کارمندان ادارات دولتی نیز با تقبیح این وحشیگری عزای عمومی، تعطیلی مشاغل به جز موارد ضروری و بشردوستانه را اعلام کرد و خواهان قرار دادن تمامی امکانات کارکنان اداره عمومی در خدمت مجروحان شد و برای شهدا رحمت الهی و مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

دیروز (سه شنبه) دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن تجهیزات ارتباطی پیجر شخصی در لبنان مرتکب جنایت جنگی شد که به شهادت 8 نفر و زخمی شدن حدود 3000 نفر منجر شد که جراحات برخی از آنها شدید است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره