نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اون: در استفاده از سلاح هسته‌ای علیه دشمنان تردید نخواهیم کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اون: در استفاده از سلاح هسته‌ای علیه دشمنان تردید نخواهیم کرد

ایسنا/ رهبر کره شمالی هشدار داد کشورش در استفاده از تمامی تسلیحات در اختیارش از جمله تسلیحات هسته‌ای در صورتی که دشمنان پیونگ یانگ برای نقض حاکمیتش تلاش کرده و به نیروی نظامی متوسل شوند، تردید نخواهد کرد.

«کیم جونگ اون»، در سخنرانی در مراسمی به مناسبت روز ارتش این کشور با اشاره به تهدید «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی به سرنگون کردن حکومت کره شمالی تاکید کرد این اظهارنظر او نشان می‌دهد چه طرفی دارد صلح و امنیت منطقه‌ای را از بین می‌برد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی‌.سی‌.ان.ای)‌ گزارش داد که کیم جونگ اون در ادامه این سخنرانی تاکید کرد که یون سوک یول «در پشت درهای یک کشور مالک تسلیحات هسته‌ای نسبت به برخورد با نیروی نظامی رجز خوانی کرده که طنز مضحکی است و باید به غیرعادی بودن او مظنون شد.»

خبرگزاری «کی.سی.ان.ای» نوشت که کیم جونگ اون بیان کرد: «چنانچه دشمن ما از روی بی‌ملاحظگی و حماقت شدید به سراغ استفاده از نیروهای مسلح به منظور تجاوز به حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) برود ما نیز بدون تردید از تمامی تسلیحات تهاجمی که در اختیار داریم از جمله تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهیم کرد.»

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون این هشدار را در سخنرانی در محل یک پایگاه آموزشی واحدهای عملیات ویژه ارتش کره شمالی ایراد کرد.

از چند دهه پیش کره شمالی برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را به پیش برده و گمان برده می‌شود حجم کافی از مواد  هسته‌ای شکافت پذیر را برای ساخت ده‌ها عدد از تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشته باشد. کره شمالی تا کنون ۶ بار دست به آزمایش انفجار هسته‌ای زیرزمینی زده است.

کره جنوبی روز سه‌شنبه با برگزاری رژه سالانه نیروهای مسلح خود یک موشک بالستیک قادر به حمل یک کلاهک بزرگ را به نمایش گذاشت در حالی که یک بمب‌افکن آمریکایی نیز در ضمن این رژه پرواز نمایشی اجرا کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در ضمن سخنرانی خود در طول این رژه به پیونگ یانگ نسبت به استفاده از تسلیحات هسته‌ای هشدار داده و اظهار کرد که چنین اقدامی با یک «پاسخ قاطع و سهمگین از سوی ارتش کره جنوبی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا مواجه خواهد شد.»

یون سوک یول اظهار کرد: «آن روز پایان حکومت کره شمالی اتفاق خواهد افتاد.»

رهبر کره شمالی اظهار کرد:‌ «دشمن با دست زدن به لفاظی‌ها، اقدامات، حقه ‌ها و تلاش‌های تهدیدآمیز نخواهد توانست قدرت نظامی بالای ما را مهار کرده و هیچگاه تسلیحات هسته‌ای ما از میدان خارج نخواهند شد.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره