نماد آخرین خبر

رصد تحرکات داعش در جنوب لیبی

منبع
فارس
بروزرسانی
رصد تحرکات داعش در جنوب لیبی

فارس/ سخنگوي رسمي نيروهاي شرق ليبي تحت فرماندهي ژنرال خليفه حفتر مي‌گويد که تحرکات گروه تروريستي داعش در جنوب ليبي را رصد کرده‌اند.

«احمد المسماري» سخنگوي رسمي نيروهاي شرق ليبي تحت فرماندهي خليفه حفتر گفت که داعش در جنوب ليبي و مشخصا در منطقه «أم الأرانب» حضور دارد.

المسماري در مصاحبه با خبرگزاري اسپوتنيک افزود که عناصر داعش در اين منطقه حضور دارند و آن‌ها با پشتيباني يک گردان از مزدوران چادي در روز سه‌شنبه تحرکات بيشتري داشتند.

او همچنين گفت که شماري از عناصر داعش پس از فرار از بنغازي به طرابلس پايتخت ليبي گريخته‌اند.

المسماري همچنين مدعي شد که همزمان با تحرکات نيروهاي شرق ليبي براي پيشروي به سمت طرابلس در راستاي نبرد فراگير، تحرکات داعش نيز آغاز شده است و مديريت اين نبرد نيز در ترکيه صورت مي‌گيرد تا محاصره  طرابلس را شکسته و نيروهاي شرقي ليبي را در تنگنا قرار داده يا اينکه اين نيروها را با حوادث ديگري سرگرم کنند.

ليبي از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگوني حکومت «معمر قذافي» رهبر سابق ليبي با گسستگي سياسي مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازي در شرق و غرب در آمده است. ترکيه از حاميان دولت «وفاق ملي» به رياست «فايز السراج» است که در غرب ليبي قرار دارد در مقابل اين دولت، دولت طُبرُق در شرق ليبي است که «خليفه حفتر» فرمانده شبه‌نظاميان «ارتش ملي ليبي» آن را رهبري مي‌کند و از حمايت امارات برخوردار است.

به رغم اينکه دولت وفاق ملي ليبي در سال ۲۰۱۵ بر اساس توافق و زير نظر سازمان ملل تشکيل شده، نيروهاي ژنرال خليفه حفتر که مورد حمايت پارلمان دولت طبرق است، اين دولت را به رسميت نمي‌شناسند و از ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، عملياتي را با هدف اشغال شهر طرابلس آغاز کردند که با حمايت‌هاي ترکيه از دولت وفاق، اين حملات به شکست انجاميد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره