نماد آخرین خبر

طالبان آغاز مذاکره با دولت افغانستان در هفته آینده را رد کرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
طالبان آغاز مذاکره با دولت افغانستان در هفته آینده را رد کرد

تسنيم/ در حالي که وزارت خارجه و شوراي عالي مصالحه افغانستان از آغاز مذاکرات با طالبان طي هفته آينده خبر مي‌دهند اما طالبان اين اظهارات را رد کرد.

«شيرمحمد عباس استانکزي» رئيس هيئت مذاکره کننده طالبان اعلام کرد که اين گروه در هفته آينده (اوايل سپتامبر) با دولت افغانستان مذاکره نخواهد کرد.

وي به رويترز گفته است که هيچ برنامه ريزي درباره آغاز مذاکرات در اوايل ماه سپتامبر با دولت افغانستان نشده است.

اين در حالي است که اواخر هفته گذشته عبدالله عبدالله رئيس شوراي عالي مصالحه افغانستان تاکيد کرد که تيم مذاکره کننده دولت آماده است و هفته آينده مذاکرات بين‌الافغاني آغاز خواهد شد.

همچنين روز گذشته، «حنيف اتمر» سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان گفت که موانع سد راه مذاکرات بين‌الافغاني برداشته شده است و بيش از هر زمان ديگري فرصت براي صلح فراهم شده است.

اتمر اظهارداشت که زندانيان جنجالي طالبان تا هفته آينده آزاد خواهند شد و مجموع زندانيان آزاد شده اين گروه به 5600 نفر خواهد رسيد.

از سوي ديگر، معاون دوم رئيس جمهور افغانستان گفته که طالبان بايد تحت قانون اساسي و نظام جمهوري در کنار ديگر گروه‌هاي سياسي قرار گيرد و با رأي مردن در قدرت شريک شود.

دولت افغانستان درحالي براي جذب طالبان به بدنه کنوني نظام سياسي افغانستان تلاش مي‌کند که طالبان دولت مرکزي را «نامشروع» و «غيراسلامي» مي‌داند و تنها به شرط آزادي همه زندانيانش حاضر شده تا با نمايندگان دولت افغانستان در کنار احزاب و جريان‌هاي سياسي اين کشور به عنوان بخشي از جامعه افغانستان مذاکره کند.

با اين حال، مذاکرات بين‌الافغاني قرار بود که 10 مارس سال جاري ميلادي آغاز شود اما به دليل عدم آزادي 400 زنداني جنجالي طالبان به تاخير افتاد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره