نماد آخرین خبر

میزبان گردهمایی تبلیغاتی ترامپ جریمه شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
میزبان گردهمایی تبلیغاتی ترامپ جریمه شد

ايرنا/ شرکتي که ميزبان برگزاري گردهمايي تبليغاتي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در نوادا بود به دليل برگزاري اين مراسم در مکاني سربسته و نقض مقررات کرونايي ۳۰ هزار دلار جريمه شد.

تارنماي سي ان ان گزارش داد: اين شرکت به دليل گردهمايي هزاران نفر در مکاني سرپوشيده که دستورات بهداشتي مقابله با کرونا را در خصوص جلوگيري از تجمعات بزرگ نقض مي کند جريمه شده است.

براساس مقررات ايالت نوادا گردهمايي ها به ۵۰ نفر محدود شده است. شهر هندرسون ايالت نوادا به شرکت توليدي اکستريم هشدار داده بود که با برگزاري اين تجمع، مقررات را نقض مي کند.

اين شرکت آمريکايي ۳۰ روز مهلت دارد تا جريمه خود را پرداخته و يا از خود در مقابله صدور مجوزي درباره نقض مقررات از سوي شرکت هاي خاطي، دفاع کند.

گردهمايي روز شنبه ترامپ در حالي برگزار شد که شمار کشته هاي ناشي از کوويد-۱۹ به ۲۰۰ هزار نفر در سراسر آمريکا نزديک مي شود.

ترامپ پيشتر نيز در ژوئن گذشته گردهمايي مشابهي را در محيطي سربسته در شهر تولسا ايالت اوکالاهاما برگزار کرده بود که باعث افزايش شمار مبتلايان در روزهاي بعد از آن شد.

استيو سيسولاک فرماندار دموکرات ايالت نوادا، تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا را براي برگزاري گردهمايي تبليغاتي خود در فضاي بسته در اين ايالت، غيرمحتاطانه و خودخواهانه توصيف کرد و گفت ترامپ جان مردم را به خطر انداخته است.

ترامپ در گردهمايي تبليغاتي خود از سيسولاک انتقاد کرده بود و به جمعيتي که از اين ايالت در اين مراسم حضور داشتند گفته بود: به فرماندار خود بگوييد اين ايالت را باز بگذارد!

وي همچنين فرماندار اين ايالت را مزدور توصيف کرد.

انتخابات رياست جمهوري آمريکا سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان براي تعيين پنجاه و نهمين رئيس جمهوري آمريکا و معاون او برگزار مي شود و ترامپ در شرايطي که زمان زيادي تا انتخابات باقي نمانده است با چالش مديريت غلط همه گيري کرونا مواجه است و محدوديت هاي کرونايي موانعي را در مقابل کمپين هاي انتخاباتي اش ايجاد کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره