نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از تصمیم فلسطینی‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد

منبع
فارس
بروزرسانی
نخست وزیر تشکیلات خودگردان از تصمیم فلسطینی‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد

فارس/ نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين از برنامه فلسطين براي برگزاري انتخابات خبر داد و آن را مقدمه تحقق آشتي ملي توصيف کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، «محمد اشتيه» نخست وزير تشکيلات خودگردان گفت: «ما مي‌خواهيم به سمت يک آشتي برويم که دروازه آن انتخابات سراسري باشد و اين موجب تقويت جبهه داخلي و احياي دموکراسي در زندگي ملت فلسطين خواهد شد».

آخرين انتخابات رياستي فلسطين در سال ۲۰۰۵ و آخرين انتخابات پارلماني فلسطين هم در سال ۲۰۰۶ برگزار شد.

در نشست دبيران کل گروه‌هاي فلسطيني که به منظور بررسي چالش‌هاي مربوط به مسئله فلسطين در سوم سپتامبر برگزار شد، بر ضرورت تقويت تلاش‌ها براي تحقق هر چه سريع‌تر آشتي ملي فلسطين تاکيد شده بود.

اشتيه درباره سازش امارات و بحرين با رژيم صهيونيستي هم گفت: «اقدام برخي کشورهاي عربي در عادي سازي روابط با اسرائيل مساله دردناکي است و ضربه به طرح صلح عربي است؛ اما اين‌ها چيزي از واقعيت را تغيير نخواهد داد، زيرا تقابل بين ما و رژيم اشغالگر در خاک ما و بر سر حقوق ماست».

نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: «هر زماني که ما در داخل فلسطين با يکديگر متحد باشيم و نهادهايمان قوي باشند، با مقاومت توطئه‌هاي اشغالگران را ناکام خواهيم گذاشت، همان گونه که طرح الحاق را به همت مردم خود و موضع مستحکم محمود عباس و پشتيباني‌هاي بين المللي و عربي ناکام گذاشتيم.»

اشتيه تصريح کرد: هر شهرک (صهيونيست نشين) در خاک ما بخشي از طرح اشغال کرانه باختري است که ملت فلسطين با مقاومت روزانه خود به مقابله با آن مي‌روند.

نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: ما در يک صحنه پيچيده سياسي زندگي مي‌کنيم، اما سخت‌تر از اين را هم گذرانده‌ايم، استقامت کرديم و دستاوردهايي کسب کرديم و از همه مهمتر ما توانستيم بسياري از برنامه‌ها را براي خاتمه بخشيدن به آرمان خود و حقوق مردم خنثي کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره