نماد آخرین خبر

درخواست مجدد عراق برای حذف نامش از لیست پولشویی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست مجدد عراق برای حذف نامش از لیست پولشویی

ايسنا/ وزير خارجه عراق مجددا از اتحاديه اروپا خواست تا نام عراق را از فهرست کشورهاي پولشويي و حمايت مالي تروريسم حذف کنند.

به نقل از ميدل ايست نيوز، «فواد حسين»، وزير امور خارجه عراق مجددا از اتحاديه اروپا خواست تا نام عراق را از فهرست کشورهاي پولشويي و حمايت مالي تروريسم حذف کنند.

فواد حسين در سفر خود به بروکسل در ديدار با «جورپ بورل»، مسؤول سياست خارجي و امنيت اتحاديه اروپا از مواضع حمايتي اين اتحاديه از عراق در زمينه‌هاي مختلف توسعه و کمک‌هاي بشردوستانه قدرداني کرد و از اهتمام اتحاديه اروپا در حمايت سياسي و اقتصادي به بغداد به ويژه در زمينه مقابله با اپيدمي کرونا و جلوگيري از شيوع آن تمجيد کرد.

طرفين در اين ديدار درباره نشست‌هاي کميته مشترک حقوق بشر و دموکراسي که در تاريخ ۸/۹/۲۰۲۰ برگزار شد، رايزني کردند و در ادامه وزير امور خارجه عراق بر اهميت توافق همکاري و شراکت امضا شده ميان عراق و اتحاديه اروپا تاکيد کرد چرا که اين توافق چارچوب راهبردي روابط ميان دو طرف به شمار مي‌رود.

فواد حسين ضمن اشاره به اهميت از سرگيري نشست‌هاي ديگر کميته‌هاي فرعي مربوط به توافق شراکت و همکاري ميان طرفين از جمله کميته تجارت و انرژي، تاکيد کرد عراق به اصل احترام به حاکميت کشورها و عدم مداخله در امور داخلي پايبند است.

رئيس دستگاه ديپلماسي عراق همچنين مخالفت بغداد براي تبديل اين کشور به ميدان درگيري طرف‌هاي رقيب يا عرصه‌اي براي حمله به کشوري ديگر را اعلام کرد.

وي همچنين بر لزوم حمايت از تلاش‌هاي عراق براي اينکه عامل ثبات و توافق در منطقه و جهان باشد، تاکيد کرد.

در ادامه اين ديدار دو طرف همچنين درباره موضوع حذف نام عراق از فهرست سياه اتحاديه اروپا در کشورهاي پرخطر در زمينه پولشويي و حمايت مالي از تروريسم گفت‌وگو کردند.

در همين رابطه، فواد حسين مجددا از طرف‌هاي ذيربط در اتحاديه اروپا خواست تا در انجام گفت‌وگوها با طرف‌هاي مربوطه در عراق براي تکميل ارزيابي عملکرد عراق در اين زمينه و حذف نام اين کشور از اين فهرست تسريع کنند.

وي در پايان از مسؤول سياست خارجي و امنيت اتحاديه اروپا خواست تا در نزديک‌ترين فرصت براي رايزني درباره راهکارهاي تقويت روابط دوجانبه به عراق سفر کند.

وزير خارجه عراق قرار است پس از بروکسل براي ديدار و رايزني با مقامات فرانسوي راهي پاريس شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره