نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

جنگ‌های آمریکا؛ عامل آوارگی میلیون‌ها نفر در جهان

منبع
ميزان
بروزرسانی
جنگ‌های آمریکا؛ عامل آوارگی میلیون‌ها نفر در جهان

ميزان/ آمريکا پس از گذشت ۱۹ سال پس از حادثه ۱۱ سپتامبر، جنگ‌هاي زيادي را در چندين کشور جهان به راه انداخته که به آوارگي چندين ميليون نفر منجر شده است.

يک مطالعه جديد نشان مي‌دهد که اين جنگ‌ها تلفات انساني زيادي را بر جمعيت محلي وارد کرده است.
به گزارش «امريکن کانزرويتيو»، در ۱۹ سال گذشته حداقل ۳۷ ميليون نفر در افغانستان، عراق، پاکستان، يمن، سومالي، فيليپين، ليبي و سوريه به دليل جنگ‌هاي آمريکا، خانه‌هاي خود را ترک کرده اند؛ اين يعني بيش از تعداد آوارگان جنگي از سال ۱۹۰۰ تاکنون، البته به غير از جنگ جهاني دوم.
۳۷ ميليون تخمين محافظه کارانه است؛ اين تعداد ممکن است در واقع نزديک به ۴۸ تا ۵۹ ميليون نفر باشد.
از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، تعداد کل پناهندگان و آوارگان در جهان تقريبا دو برابر شده است و از ۴۱ ميليون نفر به رقم خيره کننده ۷۹.۵ ميليون نفر رسيده است.

۳۷ ميليون نفر تقريبا معادل تمام ساکنان ايالت کاليفرنيا يا همه مردم تگزاس و ويرجينياست؛ تقريبا به تعداد افرادي است که در کانادا زندگي مي‌کنند.
براساس مطالعات، در تحولات پس از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ که نيرو‌هاي آمريکايي درگير آن بودند، ميليون‌ها نفر ديگر در مناطق دورافتاده‌اي مانند بورکينافاسو، کامرون، جمهوري آفريقاي مرکزي، چاد، جمهوري دموکراتيک کنگو، مالي و نيجر آواره شدند.
سياستگذاران اصلي در داخل دولت آمريکا، اعم از دموکرات‌ها و جمهوريخواهان، از جنگ حمايت مي‌کنند؛ اين جنگ افروزي‌ها خسارات انساني را به بار مي‌آورد.
متاسفانه اين طرز تفکر به جنگ آمريکا در ويتنام بازمي گردد، جايي که ارتباط مشابهي بين سياستگذاران و تاثيرات انساني وجود داشت.
وقتي آمريکايي‌ها به جنگ‌هاي پس از ۱۱ سپتامبر فکر مي‌کنند، تمايل دارند که منحصرا بر درگيري‌ها در عراق و افغانستان تمرکز کنند، جايي که تعداد زيادي از نيرو‌هاي آمريکايي مستقر شده اند؛ اين مطالعه شامل ساير کشور‌ها و مناطقي است که آمريکا در آنها درگير بوده است.
آمريکا به نوعي در جنگ سوريه مشارکت داشته و از سال ۲۰۱۳ به گروه‌هاي تروريستي سوريه کمک مالي کرده است و با توجه به نقشي که در بي ثبات سازي منطقه با جنگ درعراق که باعث تولد داعش شد داشت، مي‌توان بالغ بر ۲۰ ميليون آواره را در سوريه در نظر گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره