نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

توصیه سندرز به حزب جمهوریخواه

منبع
مهر
بروزرسانی
توصیه سندرز به حزب جمهوریخواه

مهر/ سناتور ايالت ورمونت آمريکا با نزديک شدن به موعد دومين استيضاح ترامپ هشدار داد: حزب جمهوريخواه بايد تصميم اساسي بگيرد.

«برني سندرز» سناتور ايالت ورمونت آمريکا امروز دوشنبه با انتشار پيامي توييتري از آن دسته از جمهوريخواهاني که از «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور پيشين کشورش پس از حادثه حمله به کنگره در روز ۶ ژانويه سال جاري ميلادي حمايت کردند، به شدت انتقاد کرد.
سناتور ايالت ورمونت آمريکا با نزديک شدن به موعد دومين استيضاح ترامپ در اين ارتباط نوشت: حزب جمهوريخواه بايد تصميم اساسي بگيرد. آيا اين يک حزب محافظه کار خواهد بود که در يک جامعه دموکراتيک فعاليت مي کند؟ يا اين يک حزب استبدادي است که بر اساس دروغ بزرگ، تئوري هاي توطئه و خشونت بنا شده باشد؟ نمي تواند هر دو باشد.

اين در حاليست که روزنامه آمريکايي واشنگتن پُست پيشتر اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمريکا ۲ زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره اين کشور در ۶ ژانويه ۲۰۲۱ بازداشت کردند.
به گزارش روزنامه آمريکايي واشنگتن پست، يکي از اين افراد قصد داشت در جريان يورش ۶ ژانويه به نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريکا شليک کند.
گزارش اين روزنامه آمريکايي در اين خصوص حاکيست: در روز ۱۲ ژانويه، اف‌بي‌آي ويدئويي از «دون بانکرافت» و «ديانا سانتوس اسميت» در حال تَرک ساختمان کنگره پيدا کرد. پس از اين ويدئو، مأموران پليس توانستند اين زنان را شناسايي و بازداشت کنند.
بنابر گزارش اف‌بي‌آي، بانکرافت در ويدئويي که براي فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپيتال هيل حمله کرديم … داخل شديم، کار خود را انجام داديم… ما به دنبال نانسي (پلوسي) بوديم تا به سَر او شليک کنيم، اما او را پيدا نکرديم.
گفتني است که قرار است جلسه محاکمه ترامپ به اتهام تشويق به حمله به کنگره اين کشور در ششم ژانويه سال جاري ميلادي (۱۷ دي ماه) در روز ۸ ماه فوريه (۲۰ بهمن ماه) در مجلس سنا برگزار شود.
ترامپ نخستين رئيس جمهور آمريکا است که دو بار استيضاح مي شود.
او پيشتر در پرونده موسوم به «اوکراين گيت» به سوءاستفاده از قدرت براي اعمال فشار بر رئيس جمهور يک کشور خارجي با هدف سندسازي عليه «جو بايدن» متهم شده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar