نماد آخرین خبر

واشنگتن: شاه اردن از حمایت کامل ما برخوردار است

منبع
فارس
بروزرسانی
واشنگتن: شاه اردن از حمایت کامل ما برخوردار است

فارس/ سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با بيان اينکه گزارش‌ها درباره تحولات اردن را به دقت زير نظر دارند، گفت که شاه اردن شريک مهمي براي واشنگتن بوده و از حمايت کامل آمريکا برخوردار است.

ساعاتي بعد از انتشار برخي گزارش‌ها از وقوع کودتاي نافرجام در اردن و بازداشت گسترده اعضاي خاندان سلطنتي در اين کشور، دولت آمريکا نيز به اين تحولات واکنش نشان داد.

به نوشته رسانه‌هاي آمريکايي، «ند پرايس» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا بامداد يکشنبه در ايميلي درباره تحولات در اردن، گفت: «ما گزارش‌ها را به دقت دنبال مي‌کنيم و با مقام‌هاي اردني در تماس هستيم».

پرايس، «عبدالله دوم» شاه اردن را شريک مهمي براي ايالات متحده توصيف کرده و افزود: «او از حمايت کامل ما برخوردار است».

منابع خبري  شامگاه شنبه از موج دستگيري‌ها در بين مقام‌هاي ارشد اردن و خاندان سلطنتي از جمله برادر پادشاه اين کشور به اتهام کودتا خبر دادند.

اين گزارش‌ها از دستگيري برادر پادشاه اردن و برخي از مقام‌هاي عاليرتبه اين کشور به اتهام تلاش در براندازي «عبدالله دوم» پادشاه اين کشور حکايت داشتند.

روزنامه آمريکايي «واشنگتن پست» نيز نوشت که اين اقدام به دنبال کشف آنچه مقام‌هاي کاخ توطئه اي پيچيده و گسترده توصيف کردند، صورت گرفت. يک مقام اردني نيز با  تاييد اين حادثه گفت که  دستگيري ها مرتبط به «تهديد عليه ثبات کشور» بوده است.

يک مقام اطلاعاتي اردن بدون اشاره به جزئيات بيشتر، طرح کودتا را  توطئه داخلي و خارجي خواند. به گفته وي، در ميان ديگر افراد دستگير شده  يک شهروند سعودي نيز مشاهده مي‌شود.

منبعي نزديک به خاندان حاکم در اردن خبر بازداشت يا اقامت اجباري ولي‌عهد سابق را تکذيب کرد. اين منبع در واکنش به خبر روزنامه واشنگتن پست و رسانه‌هاي صهيونيستي به خبرگزاري «عمون» اردن گفت که «شاهزاده حمزه بن حسين»، ولي‌عهد سابق و برادر ناتني عبدالله دوم نه بازداشت شده و در حصر خانگي است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره