نماد آخرین خبر

گوترش: توزیع واکسن کرونا بین کشورهای جهان عادلانه نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
گوترش: توزیع واکسن کرونا بین کشورهای جهان عادلانه نیست

فارس/ دبير کل سازمان ملل متحد يکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران بار ديگر از توليد و توزيع ناعادلانه واکسن کرونا انتقاد کرد.

«آنتونيو گوترش» دبير کل سازمان ملل متحد در توييتي بدين منظور نوشت: «هيچکدام از بخش‌هاي پاسخ جهاني به همه‌گيري کرونا از توليد و توزيع واکسن گرفته تا حمايت از کشورهاي در حال توسعه، آنچنان که لازم است، پيش نمي‌رود.»
وي در ادامه نوشت: «ما فقط با يک اقدام جسورانه به اين دوره وحشتناک پايان خواهيم داد و بهبودي پايدار و فراگير را شروع خواهيم کرد.»
دبير کل سازمان ملل چندي قبل نيز  از نحوه توزيع واکسن کرونا در جهان انتقاد کرده بود. وي که در کنفرانس امنيتي مونيخ سخنراني مي‌کرد، گفت: «75 درصد واکسن کرونا در 10  کشور توزيع شده و بيش از 100 کشور جهان تاکنون واکسني دريافت نکرده‌اند.»
دبير کل سازمان ملل در ادامه سخنانش خواستار توقف فوري درگيري‌ها در تمامي جهان شد تا زمينه توزيع و تامين واکسن کرونا در اين مناطق فراهم شود. گوترش تاکيد کرد که بايد طرحي جهاني براي واکسن کرونا وجود داشته باشد و کشورها بايد واکسن کرونا را تقسيم کنند.

طبق آخرين آمار دانشگاه جانز هاپکينز، دستکم ۱۳۰ ميليون و ۶۵۹ هزار و ۴۳۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناويروس آلوده شده‌اند و از آن ميان دو ميليون و ۸۴۵ هزار و ۱۲ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۷۴ ميليون و ۴۹ هزار و ۶۲۲ نفر بهبود يافته‌اند.
آمريکا همچنان بيشترين تعداد مبتلايان به کرونا و قربانيان اين ويروس در جهان را دارد و پس از آن برزيل با ۱۲ ميليون و ۹۵۳ هزار و ۵۹۷ مورد ابتلا و ۳۳۰ هزار و ۲۹۷ مورد فوتي و هند با ۱۲ ميليون و ۴۸۴ هزار و ۱۲۷ مورد ابتلا و ۱۶۴ هزار و ۶۵۵ مورد فوتي در رده‌هاي دوم و سوم کشورهاي جهان با بيشترين تعداد مبتلايان به کوويد-۱۹ قرار دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar