نماد آخرین خبر

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تحرکات مرزی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین

منبع
فارس
بروزرسانی
ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تحرکات مرزی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین

فارس/ همزمان با تشديد تنش‌ها ميان مسکو و کي‌يف، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از تحرکات مرزي ارتش روسيه در مرزهاي اوکراين ابراز نگراني کرد.

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز يکشنبه ضمن حمايت کامل بروکسل از کي‌يف، از نگراني اين اتحاديه در زمينه تحرکات مرزي ارتش روسيه در مرزهاي اطراف اوکراين خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، «جوزپ بورل» بعد از مذاکره تلفني با «ديميتري کولبا» وزير خارجه اوکراين از اقدامات نظاميان روسيه در نزديکي اوکراين ابراز نگراني کرد. 

وي در عين حال تاکيد کرد که اتحاديه اروپا از حاکميت و تماميت ارضي اوکراين حمايت مي‌کند. 

بورل خاطر نشان کرد که درباره اين مساله با ديپلمات ارشد اوکراين و همچنين وزراي خارجه 27 کشور عضو اتحاديه اروپا مذاکرات بيشتري در اواخر ماه جاري ميلادي انجام خواهد داد. 

اوکراين هفته گذشته روسيه را به تجمع هزاران نيروي نظامي خود در مرزهاي شمالي و شرقي اين کشور و همچنين شبه جزيره کريمه متهم کرد. 

شبه جزيره کريمه سال 2014 در جريان بحران و تنشهاي نظامي در شرق اوکراين با برگزاري يک همه پرسي به روسيه ملحق شد. 

روسيه موضوع حضور نظاميان خود در مناطق مرزي اوکراين را رد نکرده است اما گفته که تحرکات نظامي اين کشور تهديدي عليه هيچ کسي نيست. 

همزمان با تشديد تنش اوکراين با روسيه، منابع خبري از استقرار يک هواپيماي لجستيکي ارتش آمريکا در غرب اوکراين خبر دادند.

همچنين ارتش اوکراين اعلام کرده که رزمايش مشترکي را با نيروهاي ناتو در آينده نزديک  برگزار مي‌کند. ارتش اوکراين شنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد که رزمايشي را با ناتو  با بيش از 1000 پرسنل نظامي از دستکم 5 کشور برگزار مي‌کند، اقداميکه که احتمالا منجر به افزايش تنشها ميان دو کشور همسايه خواهد شد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره