نماد آخرین خبر

وزیر خارجه آمریکا خواستار روابط "باثبات‌تر" با روسیه شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر خارجه آمریکا خواستار روابط "باثبات‌تر" با روسیه شد

ايسنا/ وزير امور خارجه آمريکا براي دومين بار در عرض يک هفته تاکيد کرد، واشنگتن به دنبال داشتن روابطي "باثبات‌تر" و "قابل پيش‌بيني‌تر" با روسيه است.

به نقل از پايگاه خبري آکسيوس، جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا که در ماه مارس گفته بود معتقد است که ولاديمير پوتين، همتاي روسي‌اش يک "قاتل" است، متعهد شده تا موضع سفت و سختي در برابر کرملين اتخاذ کند. دولت واشنگتن ماه گذشته هشدار داد که اگر الکسي ناوالني، رهبر اپوزيسيون روسيه در بازداشت کشته شود، کرملين با پيامدهاي جدي رو به رو خواهد شد.

آنتوني بلينکن، وزير امور خارجه آمريکا به شبکه سي‌ان‌ان گفت: ما روابطي باثبات‌تر و قابل پيش‌بيني‌تر با روسيه را ترجيح مي‌دهيم.

وي به دنبال مذاکرات هفته گذشته‌اش با سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز اظهارات مشابهي مطرح کرده بود.

وزير امور خارجه آمريکا تاکيد کرد: يک روابط باثبات‌تر ميان آمريکا و روسيه به نفع هر دو کشور و به نفع جهان است.

بلينکن گفت: مشخصا حوزه‌هايي وجود دارند که به نفع هر دو کشور است تا راه‌هايي براي همکاري در آنها پيدا کنند. اين حوزه‌ها از افغانستان، ثبات استراتژيک، کنترل تسليحاتي و توافق‌نامه‌ها گرفته تا موضوع رسيدگي به تغيير آب و هوا را شامل مي‌شوند.

وي افزود: اما همان طور که رئيس جمهور آمريکا صريحا تاکيد کرده، اگر روسيه به انجام اقدامات تهاجمي و بي‌پروا عليه ما و متحدان يا شرکايمان ادامه دهد، ما قطعا پاسخ خواهيم داد.

وزير امور خارجه آمريکا تصريح کرد: در نهايت اين به روسيه بستگي دارد که تصميم بگيرد آيا روابط باثبات‌تر و قابل‌پيش‌بيني‌تر مي‌خواهد يا خير.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره