نماد آخرین خبر

انتقاد تند نخست وزیر سابق اردن از رژیم صهیونیستی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انتقاد تند نخست وزیر سابق اردن از رژیم صهیونیستی

ايسنا/ نخست وزير سابق اردن مطالعه عميق گزارش ديده‌بان حقوق بشر درباره اشغالگري اسرائيل را خواستار شده و اين اشغالگري را "آپارتايد" خواند.

به گزارش روزنامه عربي۲۱، عمر الرزاز، نخست وزير سابق اردن با حضور در همايش مرکز حمايت و آزادي روزنامه‌نگاران به ميزباني ناصر ابوبکر، رئيس اتحاديه روزنامه‌نگاران فلسطيني، در ابتداي سخنان خود به مردم فلسطين درود فرستاده و به آنها بابت پايداري و مقاومت‌شان در برابر اشغالگران تبريک گفته و از پشتکار مطبوعات فلسطين در انتقال وضعيت واقعي مناطق فلسطيني تقدير کرد.

او با تاکيد بر اينکه فلسطين در يک دوره بسيار کوتاه شاهد تحولي بزرگ بود، گفت: آنچه در شبکه‌هاي اجتماعي نه فقط کشورهاي عربي بلکه سطح جهاني در جريان است، تغيير افکار عمومي جهان و از آن مهمتر تغيير موضعگيري‌هاي دولت‌ها به ويژه دولت‌هاي اروپايي و آمريکا است.

الرزاز اظهار کرد: ما از مرحله تعويق و تفسير اينگونه که مساله فلسطين با وضعيت متفاوتي به پايان رسيده، خارج و وارد مرحله‌اي شده‌ايم که در آن جوانان تمامي کشورهاي جهان به پا خاسته و نظرات خود را بسيار روشن و مشخص بيان مي‌کنند.

نخست وزير سابق اردن با اشاره به گزارش ۲۱۴ صفحه‌اي ديده‌بان حقوق بشر، خواهان مطالعه عميق آن را جهت تشخيص دقيق وضعيت کنوني شد.

وي افزود: در اين گزارش پس از مقدمه، انجام اقداماتي چون بلوکه دارايي‌ها و حساب‌هاي بانکي اسرائيل در کشورهاي جهان، توقف صادرات سلاح براي آن، لغو سرمايه‌گذاري‌هاي مرتبط با شهرک‌سازي‌ها و جنايات اسرائيلي، ايجاد پست فرستاده سازمان ملل در مورد آپارتايد، تشکيل کميته جنايات جنگي براي بررسي مساله کوچاندن فلسطيني‌ها و تصرف اراضي‌شان و توقف حمايت‌هاي اقتصادي و نظامي از دولت اشغالگر خواسته شده است.

نخست وزير سابق اردن تاکيد کرد: فکر مي‌کنم ما بايد اين لحظه تاريخي را غنيمت بشماريم و از مرحله کيفرخواست و محکوميت يک‌جانبه عبور کرده و به سمت در پيش گرفتن اقدامي در سطح کشورهاي عربي و بين‌المللي قدم برداريم، فکر مي‌کنم زمان براي اين اقدام بسيار مناسب شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar