نماد آخرین خبر

میگ های رومانی تحویل اوکراین می شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
میگ های رومانی تحویل اوکراین می شوند

ایرنا/ خبرگزاری بلغارستانی صوفیه امروز نوشت که رومانی پس از حوادث اخیر میگ های ۲۱ نیروی هوایی، تمامی این جنگنده ها را تحویل اوکراین خواهد داد و بر بهره برداری از جنگنده های اف ۱۶ متمرکز خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری مذکور، ۲۷ فروند جنگنده ای که تحویل اوکراین می شوند گر چه ایده آل این کشور نخواهند بود ولی عملیاتی و ارتقا یافته بوده و از تجهیزات پیشرفته ای همچون رادار، سیستم ناوبری و نمایشگرهای پیشرفته غربی برخوردارند.

چندی پیش اخباری نیز در مورد انتقال برخی از جنگنده های لهستان به اوکراین منتشر شده بود.

دمیتر کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن اطمینان داده که با مساله انتقال هواپیمای جنگی میگ ۲۹ لهستان به اوکراین مخالفتی ندارد.

ناوگان نظامی اوکراین منحصراً از جنگنده‌های ساخت شوروی سابق  از انواع میگ ۲۹ و سوخو ۲۷ و همچنین جنگنده بمب افکن‌های سوخو ۲۵ تشکیل شده است. به همین دلیل خلبانان نظامی اوکراین می‌توانند بدون آموزش از عهده خلبانی این جنگنده‌ها برآیند.

از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک (ناتو) تنها اعضای قدیمی پیمان ورشو به شکل رسمی هواپیماهای روسی در اختیار دارند و جنگنده‌های میگ ۲۹ به نیاز اوکراین در زمینه رقابت بر سر برتری هوایی با روس‌ها پاسخ می دهند.

به نوشته خبرگزاری صوفیه، میگ های به روزرسانی شده رومانی نیز می توانند در این حیطه به نیروی هوایی اوکراین یاری رسانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره