logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

لیست قیمت مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ منتشر شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
لیست قیمت مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ منتشر شد

آخرین خودرو/ مدل ۲۰۲۵ از مزدا ۳ به زودی وارد خیابان های آمریکا می شود. این خودروی محبوب ژاپنی همچون قبل در دو اتاق هاچبک و سدان به فروش خواهد رسید. نکته جالب اینکه مدل جدید مزدا ۳ تغییراتی را تجربه کرده و در تیپ پایه با قیمتی پایین تر نسبت به مدل ۲۰۲۴ قابل خرید خواهد بود.

کاهش قیمت ۲۲۰ دلاری در تیپ پایه
ارزان ترین تیپ مزدا ۳ با نام S عرضه می شود. در اتاق سدان و در مدل ۲۰۲۵ این تیپ ۲۳,۹۵۰ دلار (معادل حدود ۱.۴ میلیارد تومان) قیمت دارد، یعنی ۲۲۰ دلار کمتر از همین تیپِ مدل ۲۰۲۴. برای نخستین بار اتاق هاچبک نیز در این تیپ عرضه خواهد شد. از جمله امکانات تیپ پایه S باید به مواردی مثل نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاع رسانی سرگرمی، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، دوربین دنده عقب، روکش پارچه ای صندلی ها، قابلیت اتصال و یکپارچه شدن با تلفن همراه، رینگ های ۱۶ اینچی آلیاژی و چراغ های LED اشاره کنیم.

یک پله بالاتر از تیپ پایه S، تیپ ۲.۵ S Select Sport قرار دارد. این تیپ در اتاق سدان ۲۴,۶۹۰ و در اتاق هاچبک ۲۵,۹۹۰ دلار قیمت گذاری شده؛ در این تیپ، اتاق هاچبک ۳۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است. رینگ های ۱۸ اینچی، آینه های جانبی مشکی رنگ مجهز به گرمکن، سیستم ورود بدون کلید پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای، روکش صندلی ها از چرم مصنوعی، برف پاک کن های مجهز به سنسور باران، بهره مندی از دستیار هوشمند آلکسا از ویژگی های این تیپ به شمار می روند.

مشخصات تیپ های میان رده و بالارده از مزدا ۳
مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ همچون قبل با تیپ ۲.۵ S Preferred نیز عرضه می شود. این تیپ در نسخه سدان ۲۶,۳۴۰ دلار و در نسخه هاچبک ۲۷,۶۹۰ قیمت دارد. در مقایسه با مدل ۲۰۲۴ این ارقام به ترتیب ۱۵۰ و ۳۰۰ دلار افزایش یافته اند. مونروف برقی، صندلی های جلوی برقی و دارای گرمکن، تزئینات ظاهری جذاب تر، رینگ های ۱۸ اینچی نقره ای یا خاکستری متالیک از وجوه تمایز این تیپ با تیپ های پایین تر هستند.

در رده ای بالاتر از تیپ قبلی، تیپ ۲.۵ S Carbon Edition حضور دارد. قیمت این تیپ در مدل ۲۰۲۵ با ۳۵۰ دلار افزایش همراه بوده و خرید نسخه سدان آن حالا نیازمند پرداخت ۲۹,۴۱۰ دلار است؛ نسخه هاچبک هم با ۳۰۰ دلار افزایش اکنون ۳۰,۵۶۰ دلار قیمت دارد. طیف رنگ خاکستری اختصاصی مزدا با نام «پلی متال»، رینگ های ۱۸ اینچی مشکی، قاب مشکی براق آینه های جانبی، روکش های چرمی قرمز رنگ، اتصال به تلفن همراه و یکپارچه شدن با آن و پد شارژ بی سیم از ویژگی ها و امکانات این تیپ هستند. ناگفته نماند برخلاف تیپ های قبلی که در همه آنها نیروی موتور به چرخ های محور جلو منتقل می شود، در تیپ ۲.۵ S Carbon Edition هر چهار چرخ نیروی موتور را دریافت می کنند.

تیپ FWD 2.5 S Premium مختص اتاق هاچبک است و قیمت آن از ۳۰,۶۵۰ دلار شروع می شود. این رقم در مقایسه با قیمت تیپ مشابه مدل ۲۰۲۴ برابر با ۳۰۰ دلار افزایش قیمت دارد. ویژگی هایی چون رادیوی ماهواره ای با اشتراک سه ماهه رایگان، سیستم هداپ دیسپلی رنگی، مسیریاب پیشرفته ارتقا یافته، سیستم صوتی از برند معروف Bose، رینگ های ۱۸ اینچی مشکی، چراغ های LED و روکش چرمی قرمز یا مشکی صندلی ها، این تیپ را از سایر تیپ ها متمایز می کنند.

سدان مزدا ۳ تیپ ۲.۵ Carbon Turbo AWD در اتاق سدان ۳۲,۱۰۰ دلار و در اتاق هاچبک ۳۳,۲۵۰ قیمت دارد. این ارقام نیز به ترتیب ۳۵۰ و ۷۰۰ دلار افزایش پیدا کرده اند. مواردی مثل رینگ های ۱۸ اینچی متالیک، آینه های جانبی با قاب مشکی براق، رنگ اختصاصی موسوم به Zircon Sand Metallic، تزئینات ظاهری اختصاصی، روکش چرمی با رنگ سفالی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی مخصوص این تیپ هستند.

مشخصات تیپ پرچمدار مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵
تیپ پرچمدار مزدا ۳ با نام ۲.۵ Turbo Premium Plus عرضه می شود. در مدل ۲۰۲۵ نسخه سدان این تیپ۳۵,۸۰۰  دلار و نسخه هاچبک آن ۳۶,۹۵۰ دلار قیمت دارد. این ارقام هم گویای افزایش قیمت ۳۵۰ و ۳۰۰ دلاری هستند. علاوه بر امکانات تیپ هایی که برشمردیم، این تیپ از اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، سیستم صوتی پیشرفته تر، آینه عقب مات شونده با قابلیت Homelink، روکش های تمام چرمی و سیستم های ایمنی بیشتر بهره می برد.

مشخصات فنی مزدا ۳
نسخه های غیرتوربو از مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ به همان موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر از سری اسکای اکتیو G مجهز هستند. این موتور تنفس طبیعی توانایی تولید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور بسته به تیپ از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه شش سرعته خودکار به سمت چرخ ها ارسال می شود.

همانطور که قابل حدس است، در نسخه توربو موتور به توربوشارژ تجهیز شده؛ به لطف پرخورانی و تنفس بهتر، میزان خروجی این موتور ۲.۵ لیتری به ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور افزایش می یابد. البته این میزان خروجی زمانی حاصل می شود که باک با بنزین اکتان ۹۳ پر باشد. در صورت استفاده از بنزین اکتان ۸۷ قدرت موتور به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۲۰ نیوتن متر محدود می شود. ناگفته نماند در نسخه توربو گیربکس شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. در این نسخه تمامی چرخ ها محرک هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره