نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

افزایش قیمت مجدد برای خودروی وارداتی «کیا K5»

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
افزایش قیمت مجدد برای خودروی وارداتی «کیا K5»

آخرین خودرو/ بر اساس ارسال فراخوان های پرداخت جدید که مخاطبین عزیز آخرین خودرو برای ما ارسال کرده اند، قیمت کیا K5 دو لیتری مجددا افزایش داشته است.

کیا K5 یکی از خودرو هایی بود که همواره انتظار می رفت در دور جدید واردات خودروها خارجی، شاهد حضورش در سامانه یکپارچه باشیم که خوشبختانه این اتفاق توسط کوشا خودرو حتی در شرایط ممنوعیت واردات خودرو های کره ای افتاد. اما نکته قابل توجه این است که به دلیل سقف واردات خودرو های بنزینی و تعرفه های مربوط به واردات آن، امکان واردات نسخه فول آپشن این خودرو وجود ندارد و حتی قیمت نسخه های وارداتی نیز تفاوت بسیار زیادی با بازار های جهانی دارد. جدای از این ها قیمت کیا K5 دو لیتری تا کنون، طی چند نوبت با افزایش قیمت روبرو بوده و در جدیدترین افزایش قیمت آن، قیمت کیا K5 دو لیتری با افزایش قیمت ۲۶۷ میلیون تومانی همراه بوده است.

نا گفته نماند که قیمت قبلی کیا کی پنج ۲,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان بوده که اکنون با این افزایش قیمت، قیمت آن به ۲,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان رسیده است. نکته که در مورد این موضوع باید بدانیم این است که شرکت کوشا خودرو مجوز های لازم را برای افزایش قیمت این خودرو از سازمان حمایت مصرف کنندگان دریافت کرده است اما علت این افزایش قیمت را عنوان نکرده است که احتمال می رود افزایش قیمت کیا K5 دو لیتری به علت هزینه های واردات و گمرک باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که کیا K5 در خرداد ماه نیز با افزایش قیمت روبرو بوده و در آن زمان قیمت این خودرو از ۲,۴۶۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان به ۲,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰ رسیده بود.

در ادامه نگاهی مختصر به مشخصات و امکانات کیا K5 با پیشرانه دو لیتری خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی و مشخصات کیا K5 دو لیتری

قلب تپنده کیا K5 یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیروی تولید شده از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند. کیا کی ۵ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین به ۷.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد.

با اینکه نسخه فول آپشن این خودرو به دلیل سقف واردات خودرو انجام نمی شود اما با این حال امکانات قابل قبولی را می توان در نسخه وارداتی کیا K5 دید. امکاناتی نظیر؛ دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، فناوری LED چراغ ها، دوربین دنده عقب، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو و … از جمله امکاناتی هستند که در این خودرو می توان دید. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در نسخه ۱.۵ لیتری توربو می توان سطح امکانات بیشتری را تجربه کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir