نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«مرسدس AMG GT63 پرو» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«مرسدس AMG GT63 پرو» معرفی شد

آخرین خودرو/ مرسدس AMG GT63 در حالت استاندارد هم یک خودروی بسیار قدرتمند و هیجان انگیز است. با این حال خودروساز آلمانی با رونمایی از نسخه جدید پرو، آن را سرکش‌تر از قبل کرده؛ طبق انتظار این نسخه از پیشرانه‌ ای قوی‌تر بهره برده و فاکتورهای دیگری مثل آیرودینامیک، خنک کاری موتور و سامانه انتقال قدرت در آن ارتقا یافته‌اند.

مشخصات فنی مرسدس  AMG GT63 پرو
با بازنگری‌هایی که مهندسان مرسدس AMG در موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 انجام داده‌اند، میزان خروجی آن به ۶‌۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده؛ این ارقام به ترتیب ۲۶ و ۵۰ واحد بیشتر از خروجی موتور GT63 هستند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، نسخه پرو از AMG GT63 قادر است صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳.۱ ثانیه طی کند. دستیابی به سرعت ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر از حالت سکون هم ۱۰.۹ ثانیه زمان می‌برد. این رقم در مقایسه با شتاب صفر تا ۲۰۰ نسخه استاندارد GT63 به اندازه ۰.۵ ثانیه بهتر است.

در مسیر مستقیم، مرسدس AMG GT63 پرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۷ مایل یا ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این رقم برای نسخه استاندارد برابر با ۱۹۴ مایل یا ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در بخش خنک‌کاری نیز بهینه‌سازی انجام شده و مرسدس AMG GT63  پرو از رادیاتورهای بزرگ‌تری سود می‌برد. دیفرانسیل‌ و جعبه دنده کمکی هم دارای رادیاتورها و واتر پمپ‌های اختصاصی خود هستند. این ویژگی باعث می‌شود سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ، هنگام رانندگی در پیست و تحت فشار بالا همواره کارایی خود را حفظ کند.

مرسدس AMG GT63 پرو در حالت استاندارد با ترمزهای کربن سرامیکی به دست مشتریان می‌رسد. این ترمزها در محور جلو شامل دیسک‌های ۱۶.۵ اینچی و کالیپرهای ۶ پیستونه می‌شود. در حال حاضر این دیسک‌ها قطورترین دیسک‌های سرامیکی هستند که در محصولی از AMG به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. رینگ‌های به کار رفته در این نسخه از GT سبک‌تر بوده و اندازه‌ای برابر با ۲۱ اینچ دارند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پایلوت سری اسپرت ۵ احاطه شده‌اند. در صورت علاقه مشتریان می‌توانند تایرهای سری اسپرت کاپ ۲ RS را به طور رایگان از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند. این تایرها چسبندگی بیشتری دارند. در نسخه پرو بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که در GT63 استاندارد آپشنال هستند، به صورت استاندارد ارائه شده‌اند.

از لحاظ طراحی، در نمای روبرو می‌توان با دقت در ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و قطعات آیرودینامیک بیشتر نسخه پرو را از نسخه استاندارد تشخیص داد. این قطعات تا ۳۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در محور جلو ایجاد می‌کنند. نیروی تولیدی توسط باله بزرگ عقب هم به ۱۵ کیلوگرم می‌رسد.

زمان عرضه و قیمت احتمالی
بر اساس برنامه‌ ریزی‌ ها قرار است مرسدس AMG GT63 پرو در فستیوال سرعت گودوود در معرض دید عموم قرار بگیرد. تحویل این خودرو به مشتریان از سال آینده شروع خواهد شد. درباره قیمت حرفی به میان نیامده، اما مسلماً رقم پرداختی برای آن فراتر از ۱۳۶ هزار دلار مربوط به GT63 استاندارد خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir