نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«ب ام و» با سبقت از «تسلا» پرفروش‌ ترین برند الکتریکی اروپا شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ آمارهای ماه جولای امسال حاکی از آن است که شرکت ب ام و موفق شده با عبور از تسلا، به عنوان پرفروش‌ترین برند الکتریکی اروپا دست پیدا کند. بر اساس گزارش‌های تحلیلی شرکت JATO Dynamics، ب ام و در ماه جولای توانسته ۱۴,۸۶۹ دستگاه از مدل‌های الکتریکی خود را به مشتریان اروپایی تحویل دهد؛ حال آنکه تسلا در این ماه رکورد فروش ۱۴,۵۶۱ دستگاه را ثبت کرده است.

هرچند تفاوت ۳۰۸ دستگاهی بین آمار فروش این دو خودروساز اصلاً رقم قابل توجهی نیست، اما سبقت‌ گیری ب ام و از تسلا نشان می‌دهد که این خودروساز آلمانی به آرامی توانسته به یک بازیگر قدرتمند در دنیای خودروهای الکتریکی تبدیل شود. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه ب ام و در شرایطی به این عنوان رسیده که همچنان خودروهای هیبریدی، هیبریدی شارژی (پلاگین) و بنزینی را نیز روی خطوط تولید خود دارد.

افت تسلا، زمینه‌ساز موفقیت ب ام و
طبق گزارش JATO Dynamics، تسلا طی ماه جولای با افت محسوسی در اروپا مواجه شده است. فروش مدل Y با ۱۶ درصد کاهش به ۹,۵۴۴ دستگاه رسیده و فروش مدل ۳ نیز با ۱۷ درصد کاهش به ۴,۶۹۴ دستگاه افت کرده است. در واقع این افت فروش، فرصت را برای ب ام و فراهم کرده تا با اختلافی کم، صدرنشین جدول فروش خودروهای برقیِ اروپا شود. پس از این دو کمپانی، فولکس واگن، ولوو، آئودی، مرسدس، پژو، هیوندای، کیا و در نهایت رنو به ترتیب در رتبه‌های سوم تا دهم جای دارند.

داده‌های JATO Dynamics از فروش خودروها در ماه جولای ۲۰۲۴ گویای آن هستند که میزان فروش مدل‌های برقی در اروپا نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. این کاهش به عدم ارائه مشوق‌های دولتی و نگرانی‌ها در مورد افت قیمت زیاد مدل‌های کارکرده نسبت داده می‌شود.

تسلا مدل Y همچنان پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا
با وجود صدرنشینی ب ام و در جدول کلی، تسلا مدل Y همچنان پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپاست. این کراس اوور برقی در ماه جولای با جذب ۹,۵۴۴ مشتری جایگاه خود را حفظ کرده است. پس از این خودرو، ولوو EX30 با فروش ۶,۵۷۳ دستگاه و فولکس واگن ID.4 با فروش ۵,۲۹۵ دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در لیست ۱۰ خودروی برقی پرفروش اروپا نام دو محصول از کمپانی ب ام و به چشم می‌خورد که عبارتند از iX1 و i4. این دو مدل به ترتیب رکورد فروش ۴,۳۰۵ و ۴,۱۹۸ دستگاه را ثبت کرده‌اند.

داچیا ساندرو، پرفروش‌ترین خودروی اروپا در جولای ۲۰۲۴
اگرچه تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا در ماه جولای محسوب می‌شود، اما از لحاظ فروش کلی، فاصله زیادی با پرفروش‌ترین خودروی این ماه یعنی داچیا ساندرو دارد. این هاچبک اقتصادی که از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار است، توانسته رکورد فروش ۲۲,۳۹۸ دستگاه را در جولای ۲۰۲۴ ثبت کند. پس از ساندرو، فولکس‌ واگن T-Roc با فروش ۱۹,۲۵۴ دستگاه و تویوتا یاریس کراس با فروش ۱۷,۳۱۴ دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم حضور دارند.

حکمرانی شاسی‌بلندها
به طور کلی، بازار خودروی اروپا در ماه جولای امسال نسبت به جولای سال گذشته ۲ درصد رشد داشته و میزان فروش از ۱.۰۲ به ۱.۰۳ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است. طبق انتظار سهم شاسی‌ بلندها از بازار بیشتر از سایر مدل‌هاست و این کلاس خودرویی سهمی ۵۴ درصدی را در اختیار دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir