نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ولوچه ۱۲ معرفی شد؛ خودرویی بسیار لوکس و گران قیمت از ایتالیا

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ولوچه ۱۲ معرفی شد؛ خودرویی بسیار لوکس و گران قیمت از ایتالیا

آخرین خودرو/ شرکت ایتالیایی تورینگ سوپرلجرا (Touring Superleggera) که از سال ۱۹۲۶ در زمینه تولید خودروهای شخصی‌ساز و خاص فعالیت می‌کند، از جدیدترین پروژه خود در همایش هفته خودرویی مونته‌ری رونمایی کرد. این خودرو ولوچه ۱۲ (Veloce 12) نام دارد و بر اساس فراری ۵۵۰ مارانلو توسعه یافته است.

در این پروژه جذاب، مهندسان تورینگ سوپر لجرا ابتدا تمامی پنل‌ های بدنه فراری ۵۵۰ مارانلوی استاندارد را جدا نموده و سپس اقدام به تقویت شاسی کرده‌اند. در مرحله بعدی، پنل‌ های بدنه با ایجاد تغییراتی در برخی قسمت‌ها، سر جای خود قرار گرفته‌اند.

مشخصات فنی ولوچه ۱۲
به موازات بدنه، در بخش فنی نیز بروز آوری‌ هایی انجام شده است. در این بخش، تورینگ سوپر لجرا موتور ۵.۵ لیتری را ارتقا داده تا میزان خروجی ولوچه ۱۲ به ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتن متر برسد. این میزان خروجی در مقایسه با خروجی موتور استاندارد فراری ۵۵۰ به اندازه ۲۵ اسب بخار بیشتر است. اما جذاب‌ترین نکته درباره ولوچه ۱۲ به سیستم انتقال قدرت آن مربوط می‌شود، جایی که این خودرو به گیربکس شش سرعته دستی مجهز شده است.

با این مشخصات فنی، محصول جذاب تورینگ سوپر لجرا صفر تا صد را در زمان ۴.۴ ثانیه طی می‌کند. در صورت ادامه شتابگیری در مسیر مستقیم، امکان ثبت حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودروی ایتالیایی وجود دارد.

تورینگ سوپرلجرا وظیفه متوقف کردن ولوچه ۱۲ را به ترمزهای قدرتمند ساخت شرکت برمبو محول کرده است. در محور جلو، کالیپرهای ترمز شش پیستونه و در محور عقب چهار پیستونه هستند. این کالیپرها پشت رینگ‌های سفارشی جا خوش کرده‌اند. این خودروی خوش استیل روی سیستم تعلیق TracTive سوار شده است.

کابینی تماماً چرمی و بدون نمایشگر دیجیتال
در داخل کابین، چرم دست‌دوز ایتالیایی تمام سطوح را پوشش داده و کنترل‌ها و دکمه‌ها به زیبایی در مرکز داشبورد قرار گرفته‌اند. نکته تأمل‌برانگیز اینکه در کابین ولوچه ۱۲ هیچ خبری از نمایشگرهای دیجیتال که این روزها بسیار باب شده‌اند، نیست. آنطور که تورینگ سوپرلجرا اعلام کرده، همه مواد به کار رفته در این خودرو از ایتالیا تأمین شده‌اند. این کمپانی تأکید دارد از آنجایی که ولوچه ۱۲ یک خودروی گرند تورر است، صندلی‌های چرمی آن فوق‌العاده راحت بوده و در سفرهای طولانی تجربه‌ای کم‌نظیر برای سرنشینان رقم خواهند زد.

قیمت و زمان عرضه
در عصری که خودروها دیجیتال‌تر از هر زمان دیگری هستند، ولوچه ۱۲ می‌خواهد یک خودروی آنالوگ متفاوت در بین انبوهی از رقبا باشد. با توجه به مشخصات و ویژگی‌ها، طبیعتاً این خودرو قیمت بالایی دارد و تورینگ سوپرلجرا برای هر دستگاه از آن ۷۵۸ هزار دلار طلب می‌کند. این رقم با نرخ روز ارز معادل چیزی در حدود ۴۵ میلیارد تومان می‌شود. ناگفته نماند این رقم فقط دستمزد تبدیل فراری ۵۵۰ مارانلو به ولوچه ۱۲ است و هزینه خودروی اصلی را شامل نمی‌شود. در حال حاضر نمونه‌های سالم ۵۵۰ مارانلو حداقل ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارند که باید آن را به هزینه پروژه اضافه نمود! بر اساس برنامه‌ ریزی‌ها تورینگ سوپر لجرا فقط ۳۰ دستگاه از ولوچه ۱۲ تولید خواهد کرد. تحویل این خودرو به مشتریان از اوایل سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره