پدال/ سيتروئن C5 که در اکتبر سال 2007 به عموم مردم معرفي شد يکي از قديميترين خودروهاي بازار اروپا به شمار ميرود. با حضور تقريباً يک دههاي در بازار، اين خودرو نهايتاً از خط توليد کنار خواهد رفت تا راه براي توليد نسل جديد اين خودرو در خط توليد پژو-سيتروئن در رن فرانسه هموار شود.
اگرچه هر فردي انتظار چنين حرکتي را داشت اما پايان توليد اين خودرو به منزلهي خداحافظي با سيستم تعليق هيدروپنوماتيکي مشهور سيتروئن نيز محسوب ميشود. در سال 2015 اين خودروساز فرانسوي تأييد کرد که استفاده از اين تکنولوژي را متوقف خواهد کرد و به علت هزينههاي بالاي توليد و تقاضاي پايين مشتريان آن را با چيزي انقلابي جايگزين خواهد کرد.
دومين نسل سيتروئن C5 در طول عمر 10 سالهي خودرو فروشي بيش از 635 هزار دستگاهي را ثبت کرد و تعداد 435 هزار دستگاه از آنان به مشتريان اروپايي تحويل داده شد. البته در سال 2016 کمتر از 10 هزار دستگاه از C5 در اروپا فروخته شدند.
آخرين C5 ساخته شده براي بازار اروپا از نوع استيشن واگن بوده زيرا نمونهي سدان از سال پيش ديگر توليد نميشود. سيتروئن به مونتاژ نسخهي مدرن شدهي اين خودرو در چين ادامه خواهد داد. اين خودرو با طراحي تازه، کابين کاملاً جديد و سيستم تعليق فنري استاندارد در دسترس چينيها خواهد بود.
اما سيتروئن براي بازار اروپا نسل جديد C5 را تدارک خواهد ديد که احتمالاً سال آينده از راه ميرسد. به احتمال زياد اين خودرو فرم يک هاچبک بزرگ را به خود خواهد گرفت و از قواي محرکه هيبريدي استفاده خواهد کرد.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار