logo

مقایسه فوتون ساوانا و تویوتا پرادو VX

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه فوتون ساوانا و تویوتا پرادو VX

باشگاه خبرنگاران/ مشخصات فني خودرو فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX در اين گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را بخريد.

يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX است. اين ۲ خودرو به دليل شباهت ظاهري متقاضيان يکساني دارند، اما بسياري از افراد براي انتخاب يکي از اين ۲ خودرو دو دل هستند. در اين گزارش قصد داريم مشخصات فني هر ۲ خودرو را بيان کنيم تا بتوانيد انتخاب بهتري براي خريد داشته باشيد.

معرفي فوتون ساوانا

فوتون ساوانا خودرويي شاسي بلند و ۷ نفره است که با ويژگي‌هاي آفرودي و انتخاب حالت‌هاي رانندگي (تک ديفرانسيل، دو ديفرانسيل سبک و دو ديفرانسيل سنگين) که دارد ميتوانيد مسير‌هاي ناهموار را به راحتي طي کنيد.

اين خودرو چيني داراي موتور ۴ سيلندر ۱۶ سوپاپ و حجم موتور ۱۹۸۱ سي سي است. از امکانات اين خودرو مي‌توان به حداکثر قدرت ۲۱۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقيقه و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نيوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقيقه اشاره کرد.

مقايسه فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX + مشخصات فني

از ديگر امکانات و تجهيزات اين خودرو چراغ راهنما روي آينه‌هاي جانبي، غربيلک فرمان چند منظوره، کروز کنترل، چراغ مخصوص روز، سيستم استارت بدون کليد، سانروف، سيستم چهارچرخ هوشمند و سنسور پارک عقب است. ساونا براي اينکه در حد و اندازه يک SUV واقعي ظاهر شود از ابعادي برابر با ۴۸۳۰ ميليمتر در طول ۱۹۱۰ ميليمتر در عرض و ۱۸۸۵ ميليمتر در ارتفاع برخودار است.

مقايسه فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX + مشخصات فني

از نکات برجسته ساوانا مي‌توان به ارتفاع ۲۲۰ ميليمتر کف خودرو از زمين اشاره کرد که همين موضع باعث شده ميزان غرق شدگي ماشين در معابر رودخانه‌اي برابر با ۶۰۰ ميليمتر گردد. جلو پنجره ساوانا هم داراي ظاهري عجيب است بطوريکه چندين نوار مورب کرمي در دو طرف برند دايره‌اي شکل فوتون هيچگونه هارموني را ايجاد نکرده است، اما در نماي ظاهري کمي اميدوار مي‌شويم که شايد بتوان يک SUV واقعي داشت چرا که برجستگي‌هاي روي گليگر‌ها در کنار خط صاف کمبر بند شانه‌اي هيب يک شاسي بلند را به بيننده تلقين مي‌کند.

مقايسه فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX + مشخصات فني

طراحان فوتون ساوانا در نماي عقبي کمي بهتر عمل کرده و با ايجاد چراغ‌هاي بزرگ با لامپ‌هاي LED در کنار نوار کرمي رنگ پهن در بين دو چراغ تا حدودي زيبايي را له کالبد اين خودرو دميده اند. اما با ديدن عقب خودرو باز هم به ياد خودرو‌هاي دهه نودي خواهيد افتاد.

مشخصات تويوتا پرادو VX

تويوتا پرادو VX چهار در خودروي ساخت ژاپن است که از جمله خودرو‌هاي شاسي بلند پرطرفدار به شمار مي‌آيد. اين خودرو داراي امکانات مختلفي است و به نوعي آن را خاص کرده است. اين خودرو داراي انتقال نيرو به چهار چرخ FWD است بدين معنا که حداکثر سرعت در آن ۲۰۰ کيلومتر محدود شده است. بدنه به صورتي طراحي شده است که هنگام برخورد با عابر آسيب کمي به او وارد شود.

مقايسه فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX + مشخصات فني

 از ديگر امکانات اين خودرو مي توان به چراغ‌هاي جلو مجهز به سيستم HID و AFS (روشنايي بهتر در جاده و هنگام پيچيدن)،  روشن شدن فلاشر‌ها هنگام ترمز ناگهاني،  سيستم AVS سفارشي (تغيير حالت رانندگي به Normal، Comfort و Sport)،  سيستم VFC در مدل Off-Road،  سيستم KDSS ، سيستم LSD در ديفرانسيل براي کمک به کم کردن اصطکاک و مصرف سوخت اشاره کرد.

مقايسه فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX + مشخصات فني

اين خودروهمچنين مجهز به چهار دوربين، نشان‌دهنده زاويه چرخ‌ها، تنظيم خودکار گيربکس به صورت هوشمند به کمک سيستم AI-Shift ، سيستم هشدار براي کم کردن مصرف سوخت به هنگام شتاب و طراحي دکمه‌هاي داشبورد براي استفاده آسان حتي با دستکش است.

مقايسه فوتون ساوانا و تويوتا پرادو VX + مشخصات فني

فوتون ساواناتويوتا پرادو VX چهار در
کشور سازنده
 چين ژاپن
سال (طراحي)
20152010
موتور
4 سيلندر 16 سوپاپه 6 سيلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
1981سي سي3956سي سي
حداکثر قدرت
214 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه271 اسب بخار در 5600 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
320 نيوتن متر در 1750 دور در دقيقه386 نيوتن متر در 4400 دور در دقيقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار5 دنده اتوماتيک
شتاب 0 تا 100
13.9 ثانيه8.5 ثانيه
حداکثر سرعت
175 کيلومتر در ساعت200 کيلومتر در ساعت
وزن
1990 کيلوگرم2435 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
4830 طول - 1910 عرض - 1885 ارتفاع4990 طول - 1885 عرض - 1880 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2790 ميليمتر2789 ميليمتر
مصرف سوخت ترکيبي
9.8 ليتر در هر صد کيلومتر12.5 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
75 ليتر87 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 5يورو 3
استاندارد امنيت
 EURONCAP 5
ترمز و پايداري
ABS – EBD – BA – ESC – TCS – HACABS، EBD، BA، TRC، VSC و همچنين در مدل Off-Road اين سيستم‌ها نيز وجود دارند: Multi-Terrain ABS، A-TRC، HAC و DAC
کيسه هوا
کيسه هواي سرنشينان جلو – کيسه هواي جانبي – کيسه هواي پرده اي7 کيسه هوا با سيستم SRS - کيسه هواي راننده - کيسه هواي زانويي راننده - کيسه هواي سرنشين جلو - کيسه هواي جانبي - کيسه هواي پرده‌اي سراسري
سيستم صوتي
بلوتوث – قابليت پخش MP3قابليت پخش CD به همراه چنجر 6 تايي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره