نماد آخرین خبر

نجات کوهنورد آسیب‌دیده در ارتفاعات سبلان

منبع
فارس
بروزرسانی
نجات کوهنورد آسیب‌دیده در ارتفاعات سبلان

فارس/ جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی نجاتگران جمعیت پایگاه سبلان این شهرستان به یک کوهنورد ۴۷ ساله آسیب‌دیده در مسیر شمال شرقی قله سبلان خبر داد.

مجتبی باباپور، جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: برابر با اعلام گزارش اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ مبنی بر سقوط یک خانم ۴۷ ساله در مسیر شمال شرقی قله سبلان، نجاتگران هلال احمر بلافاصله به محل حادثه شتافتند.
وی افزود: تیم نجات در حوادث کوهستان جمعیت هلال احمر پس از طی مسیر صعب‌العبور (به علت سیلاب اخیر) شابیل تا بالاتر از پناهگاه به محل مصدوم در برف چال مابین پناهگاه و سنگ پروانه دسترسی پیدا کرد.
جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: نجات‌گران ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی مصدوم وی را با استفاده از تجهیزات کوهستان به محل آمبولانس هلال احمر در پناهگاه رساندند و سپس تا آب درمانی شابیل انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.
باباپور خاطرنشان کرد: با توجه به فصل صعود به ارتفاعات در استان، کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today