نماد آخرین خبر

پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران بوشهری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران بوشهری

ایرنا/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال از مجموع هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده است.

رضا تنگستانی مکان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اظهار کرد: آخرین مرحله پرداختی مطالبات گندمکاران استان بوشهر هفته گذشته با مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال انجام شد.
وی افزود: مانده مطالبات گندمکاران استان بوشهر یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است که با تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه توسط دفتر مرکزی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر یادآور شد: اسناد مطالبات کشاورزان به بانک عامل ارسال شده و پرداخت براساس اولویت تاریخ تحویل به صورت مستقیم به حساب کشاورز انجام می شود.
تنگستانی مکان تصریح کرد: برداشت گندم در استان بوشهر تمام شده است اما اگر کشاورزی هنوز گندم خود را به مراکز خرید تحویل نداده باشد ۲ مرکز ملکی این اداره کل شامل سیلو "برازجان " و انبار " چغادک " آماده خرید است.
وی گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۶۵۰ تن گندم مازاد کشاورزان از طریق ۱۳ مرکز خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه عمده گندم خریداری شده معمولی است تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال خریداری می شود.
تنگستانی مکان ادامه داد: گونه گندم دوروم از مزارع کشت آبی برداشت می شود که تاکنون ۲۵۰ تن از این گونه خریداری شده است.
وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا نیمه دوم مرداد ماه دارد.
تنگستانی مکان گفت: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که باتوجه به کاهش بارندگی ، پیش بینی می شود امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش یابد.
وی افزود: هم اینک ذخیره استراتژیک گندم در محل انبارهای ملکی۵۰هزار تن است افزود: مابقی نیاز مصرفی گندم از استان های فارس و خوزستان در حال تامین است.

آخرین خبر بوشهر در اینستاگرام :
https://instagram.com/bushehr_akhbar