نماد آخرین خبر

هوای نیمه شمالی آذربایجان‌ غربی بارانی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هوای نیمه شمالی آذربایجان‌ غربی بارانی است

ایرنا/ رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با نفوذ و عبور امواج ناپایدار بارشی به منطقه نیمه شمالی آذربایجان غربی به ویژه در بعد از ظهرها بارانی است.

اردلان محمدپور، رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: فعالیت این امواج به صورت افزایش ابر، بارش رگباران باران همراه با رعد و برق و وزش باد تا اواسط هفته جاری در این منطقه تداوم دارد.
وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار بارشی در شمال استان باعث بارش رگبار باران طی ۲۴ ساعت گذشته و در برخی مناطق شد که بیشترین مقدار آن در ماکو ۱۱.۵ میلی‌متر ثبت شد و بارش ها در چالدران ۸.۸ میلی‌متر، خوی ۶.۴ میلی‌متر، پلدشت ۶.۲ میلی‌متر، شوط ۴.۴ میلی‌متر و سلماس و چایپاره نیز کمتر از یک میلی‌متر بود.
رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش رگبار باران در مناطق شمالی آذربایجان‌ غربی در حالی است که در مناطق جنوبی نیز به دلیل شمالی شدن جریانات هوا، تا حدودی خُنک است و به اوج گرمای تابستانی نرسیده است.
وی افزود: از فردا موج جدید گرمای هوا وارد آذربایجان غربی شده و دمای هوا به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند و استان پایان هفته گرمی پیش رو خواهد داشت.
رئیس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته مهاباد با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران و تکاب با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌ غربی بود، در این مدت حداقل دمای هوا در مهاباد ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today