نماد آخرین خبر

۶۰ درصد آمار حیوان‌گزیدگی در کاشان مربوط به سگ است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۶۰ درصد آمار حیوان‌گزیدگی در کاشان مربوط به سگ است

ایرنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۵۲۶ مورد حیوان‌گزیدگی در شهرستان در سه ماه نخست امسال ثبت شد که ۶۰ درصد آن مربوط به گزش توسط سگ است.

مهدی دلاوری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از آمار گزش توسط سگ مربوط به سگ‌های صاحب‌دار است لذا شهروندان باید واکسیناسیون را برای پیشگیری از هاری جدی بگیرند.
وی با اشاره به روند افزایشی حیوان گزیدگی در کاشان، اظهار داشت: یکهزار و ۸۰۲ مورد حیوان‌گزیدگی پارسال در این شهرستان اتفاق افتاد اما هیچ مورد فوتی ناشی از آن نداشتیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: یکی از موارد مهم مرتبط با حیوان‌گزیدگی در این شهرستان، مراجعه فوری پس از گزش به مرکز بهداشتی درمانی «گلابچی» در خیابان امام خمینی (ره) برای دریافت واکسن ضد هاری است.
دلاوری با بیان اینکه یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، هاری است، گفت: تب مالت، کیست هیداتید، سالک، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سیاه زخم نیز از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.
وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو دارای قابلیت انتقال انسان به انسان است، افزود: هیچگونه واکسن علیه این بیماری در زمان حاضر در دنیا در دسترس نیست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره بیماری سالک نیز گفت: کانون‌های این بیماری در شهرستان وجود دارد لذا اگر درباره کنترل آن به‌ موقع اقدام نشود خطر گسترش به سایر نقاط وجود دارد.
دلاوری بر لزوم افزایش سطح سواد سلامت جامعه درباره بیماری‌های مشترک انسان و دام تاکید کرد و گفت: با دسترسی به امکانات بهداشتی و آموزش مستمر گروه‌های در معرض خطر می‌توان از انتقال بیماری‌های مشترک جلوگیری کرد.



شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today