نماد آخرین خبر

جنجال توهین به قومیت عرب در یک سریال ایرانی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
جنجال توهین به قومیت عرب در یک سریال ایرانی

آخرین خبر/ نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به پخش سریال «غربت» به دلیل توهین به قومیت‌‌ها خواستار توقف پخش این سریال شدند.

سید محسن موسوی زاده، نماینده مردم اهواز در این باره نوشت: اقدام نابخردانه سریال نمایش خانگی "غربت" در توهین به قومیت شریف عرب را به صورت جدی پیگیری کردم. رئیس ساترا کشور در پاسخ اعلام کرد این سریال فاقد مجوز است و باید از شبکه خانگی حذف شود.

توهین به قوم شریف عرب محکوم است
مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن محتوای توهین‌آمیز این سریال، خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی بر محتوای نمایش خانگی شد.

در متن این بیانیه آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم 
اخیرا سریالی با نام "غربت" مربوط به سکوی نمایش خانگی نماوا در اقدامی تفرقه انگیزانه، تصویری زشت و به دور از شأن قوم شریف و نجیب عرب را به تصویر کشیده است که موجب رنجش خواهران و برادران عزیز عرب در کشور شده است.
قوم اصیل، شریف و نجیب عرب که تاریخ سراسر رشادت، مردانگی و از خودگذشتگی آن چه پیش از انقلاب در مبارزه با متجاوزان انگلیسی و چه پس از انقلاب در مقابله با متجاوزان بعثی بارها مورد تمجید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده، از جان و مال خود برای حفظ این مرز و بوم گذشته و تاریخ گواه بر این ادعاست.
عربهای عزیز خوزستانی که در کنار دیگر اقوام این استان همه ساله در اربعین حسینی عشق و دلدادگی خود به اهل بیت (ع) را با پذیرایی شایسته از زائران سراسر کشور به رخ کشیده اند، به دور از هرگونه تهمت و تصویر ناروا هستند و قطعا اقدام یک سریال نمی‌تواند تصور مردم کشور نسبت به این قوم شریف را تغییر دهد.
تولید آثار بی کیفیت و پخش تولیدات ضد فرهنگی از سوی شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر به کرات مشاهده شده و بنده طی سه سال گذشته بارها نسبت به لزوم نظارت بر این تولیدات از تریبون مجلس شورای اسلامی تذکر داده ام که اکنون متن صریح برنامه هفتم نیز به این موضوع اشاره نموده است.
ضمن محکومیت هرگونه توهین به قوم شریف و نجیب عرب و دیگر اقوام ایران اسلامی، ورود دستگاه های نظارتی بر موضوع نظارت بر تولید محتوای نمایش خانگی که متاسفانه با ولنگاری همراه است را خواستارم و مطمئنا این موضوع را از طریق جایگاه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم نمود.»

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today