نماد آخرین خبر

دو تیپ ارتش با تجهیزات بهتر در مرز شرقی مستقر شده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دو تیپ ارتش با تجهیزات بهتر در مرز شرقی مستقر شده است

ایرنا/ فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: امسال یگان‌های ارتش در مرز تعویض شدند و ۲ تیپ قوی‌تر با تجهیزات بهتر در مرز شرقی مستقر شده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اکنون تجهیزاتی به کار گرفته می‌شود که حاصل دسترنج نخبگان دفاع مقدس است و امسال نوسازی سلاح‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا به طول ۵۰۰ کیلومتر در سه استان شرقی مستقر است افزود: برای همه مرزهای شرقی باید کار انسداد انجام شود و تا پایان سال ۳۰۰ کیلومتر در خراسان رضوی هدفگذاری شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا گفت: انسداد مرزی در خراسان جنوبی تا سال آینده شروع خواهد شد که در چهار ردیف با بهره گرفتن از امکانات روز انجام می‌شود.

وی به مسئله ورود افاغنه به کشور و استان اشاره کرد و افزود: حمایت ایران از مردم افغانستان به خاطر برادری و دینی است، اکنون ورود افاغنه نسبت به قبل بیشتر شده و در کشور پراکنده شده اند اما در مرز خراسان جنوبی ورود افاغنه نسبت به دیگر مرزها زیر سه درصد است لذا کمترین تردد از مرز این استان انجام می‌شود.

امیر شاطری اظهار کرد: حضور بی رویه اتباع افغانستان در کشور خطری است که امنیت داخلی ما را تهدید می‌کند و باید مسوولان در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند.

وی درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور شروع می‌شود، گفت: نمایش اقتدار نیروهای مسلح از برنامه‌های اصلی هفته دفاع مقدس است که روز شنبه در مسیر بلوار صیاد شیرازی بیرجند برگزار خواهد شد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از هفته دفاع مقدس درس بگیریم ادامه داد: انتقال آموزه‌های دفاع مقدس یکس از اهداف رژه است تا مردم بدانند بعد از گذشت چهار دهه از جنگ تحمیلی همچنان به آرمان‌های انقلاب و امام راحل پایبند بوده و در مسیر ولایت هستیم.

وی گفت: نمایشگاهی با محوریت ارتش امسال در بوستان توحید بیرجند برگزار می‌شود که هدف اصلی آن اقدامات تحلیلی، تببینی، آموزشی و تاثیرگذاری بر جامعه و نسل جوان است، اگر در این راه نسل جوان را آگاه نکنیم خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم.

امیر شاطری افزود: جُنگ شادی هم در بوستان توحید پیش بینی شده و نهادهای مختلف در این برنامه دخیل هستند.

وی مهمترین پیام هفته دفاع مقدس را وحدت عنوان کرد و گفت: با توجه به هجمه وسیع دشمنان به دنبال ایجاد و تقویت وحدت هستیم که تقارن هفته دفاع مقدس با هفته وحدت نیز بر توجه به این مسئله افزوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا از برگزاری مسابقه مهارت‌های فنی و حرفه ای بین ۱۴۷ نفر کارکنان وظیفه نیز خبر داد و افزود: اجرای تور رسانه‌ای برای بازدید از مجتمع مهارت‌های فنی و حرفه ای که برای اولین بار در ۱۷ رشته با تجهیزات به روز افتتاح خواهد شد از دیگر برنامه‌های هفته پیش رو است.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی ما تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است چون آن زمان با دستان خالی ولی ایمان و بازوان قوی مقابل جهان ایستادیم و مقاومت کردیم.

امیر شاطری با اشاره به تجمیع قدرت‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی ادامه داد: صدام درصدد بود بتواند ۳۰ درصد نفت جهان را داشته باشد ولی با وحدت، ایمان، اعتقاد، توکل بر خدا و ولایت مداری سنگرهایمان را حفظ کردیم و در ۲ سال اول جنگ بیش از ۲ هزار کیلومتر خاک وطن آزاد شد.

وی گفت: به اعتقاد کارشناسان آمریکایی جنگ ایران و عراق، جنگ جهانی سوم بود اما نتوانستند پیروز شوند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی رسالت خبرنگاران در بیان دستاوردهای دفاع مقدس را عظیم توصیف کرد و گفت: انعکاس خبر واقعی از هر بمب و موشکی قوی‌تر است از همین رو وظیفه سنگینی بر دوش رسانه‌ها قرار دارد.

وی بیان کرد: انتقال مفاهیم اصلی دفاع مقدس به نسل جوان از رویکردهای رسانه‌هاست تا بدانند بعد از سال‌ها همچنان مقتدر هستیم.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today