نماد آخرین خبر

امام‌جمعه اهل سنت اسدیه: قتل‌عام مسلمانان نتیجه نبود وحدت است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
امام‌جمعه اهل سنت اسدیه: قتل‌عام مسلمانان نتیجه نبود وحدت است

ایرنا/ امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: اینکه دشمنان جرات و جسارت قتل عام مسلمانان را پیدا کردند و از کسی ترسی ندارند به دلیل نبود وحدت و انسجام بین مسلمانان است.

مولوی سید احمد عبداللهی روز چهارشنبه در همایش بزرگ امت محمد(ص) که با حضور جمعی از مسئولان، مردم و علمای اهل سنت و شیعه استان در شهر اسدیه برگزار شد، گفت: خدا در قرآن اول از همه امر به تقوا کرده و کسی می‌تواند وحدت را در جامعه نهادیه کند که از خدا بترسد، کسانی که در بین مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کنند از خدا نمی‌ترسند و دغدغه آنان را ندارند.

وی با بیان اینکه میلاد پیامبر اکرم(ص) مصداق وحدت است افزود: اختلاف عذاب است، نزاع غیرت مسلمین و تفرقه قدرت آنان را از بین می‌برد لذا امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز داریم.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان اظهار کرد: دشمنان حربه اختلاف را به عنوان حربه تاثیرگذار انتخاب کردند و از آن سود هم بردند، ای کاش امت اسلامی این احساس مسئولیت را داشته باشد و مسئله امت اسلامی فراموش نشود.

وی گفت: براساس دستور پیامبر(ص) و بیانات بزرگان دین وظیفه داریم که وحدت را حفظ و تقویت کنیم.

مولوی عبداللهی با اشاره به اینکه امروز وحدت و غیرت مسلمانان با توجه به وقایع فلسطین در مرحله آزمایش قرار گرفته‌ است افزود: اقدامات غاصبان، ظالمان و جنایتکاران وحشی رژیم صهیونیستی یک آزمون برای مسلمانان است.

وی تصریح کرد: اگر مسلمانان وحدت داشتند مگر اینها قدرت جسارت به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان را داشتند؟

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: فتنه‌‎ها و نسل کشی خیلی زیاد است که باید همه ما به وظیفه انسانی خودمان در این مورد عمل کنیم.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص وحدت مسلمانان خیلی اهمیت دارد، وحدت دشمنان را ناامید و تفرقه، آنان را جسور می‌کند.

مولوی عبداللهی اظهار کرد: براساس تاکیدات قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از مردم مظلوم فلسطین از واجبات است، اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعا نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت و بی‌تفاوتی مسلمانان و جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر از ضعف اعتقاد است.

دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل تسنن تا هفدهم ربیع الاول سالروز این ولادت فرخنده به روایت شیعیان با تدبیر امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و شهرستان درمیان از مراکز جمعیتی اهل تسنن در این استان است که شهر اسدیه مرکز آن در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.





آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today