نماد آخرین خبر

اصفهان میزبان دومین رویداد هوش مصنوعی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اصفهان میزبان دومین رویداد هوش مصنوعی است

ایرنا/ اصفهان اول تا چهارم آبان امسال میزبان «دومین رویداد هوش مصنوعی» در بخش‌های مختلف مانند مسابقات، سرمایه‌گذاری، نمایشگاه و نشست‌های تخصصی است.

مرتضی ورشاوی، مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار کرد: دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان (IAI ۲۰۲۴) با حضور شرکت‌ها، هسته‌های فناور، کارشناسان، استادان و دانشجویان فعال و علاقه‌مند به هوش مصنوعی برگزار و طرح‌ها و محصولات فناورانه و نوآورانه آنها به‌منظور شرکت در بخش رقابتی و نمایشگاهی و همچنین جذب حمایت‌ سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.
مرتضی ورشاوی با اشاره به تجربه های برگزاری دور اول این رویداد در سال گذشته، اظهار کرد: نخستین رویداد هوش مصنوعی اصفهان سال ۱۴۰۲ در کنار برنامه جایزه مصطفی(ص) برگزار شد و حدود چهار هزار نفر در آن شرکت کردند.
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه کرد: این رویداد امسال با استقبال بیشتری مواجه شد و رویکرد بین‌المللی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
ورشاوی با اشاره به ثبت نام نزدیک به ۱۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان برای حضور در این رویداد بویژه در بخش نمایشگاهی، خاطرنشان کرد: از بین این شرکت ها، واحدهایی که محصولات هوش مصنوعی آنها قابل توجه باشد برای ارائه در نمایشگاه انتخاب می شوند.
وی به ثبت نام تعدادی از شرکت های خارجی فعال در حوزه هوش مصنوعی از روسیه، مالزی، امارات و پاکستان برای حضور در این رویداد اشاره و اضافه کرد: بیشتر از ۵۰ درصد شرکت‌های ثبت‌نام کننده داخلی نیز از استان‌های دیگر (غیر اصفهان) هستند.
مسابقات هوش مصنوعی در پنج محور
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به بخش مسابقات در رویداد هوش مصنوعی، گفت: این بخش در پنج محور اصلی برگزار و راه حل‌های نوآورانه برگرفته از ابزار هوش مصنوعی در آن ارزیابی و بررسی می شود.
ورشاوی با بیان اینکه جوایز نقدی و اعتباری به راه حل های دقیق‌تر، نوآورانه‌تر و جامع‌تر تعلق می گیرد، افزود: محورهای این مسابقات شامل پیش‌بینی آپنه(توقف) تنفسی از روی اصوات تراشه ای، تشخیص بیماری ام اس(MS) از روی تصاویر ام آر آی (MRI)، پیش بینی میزان آسیب دی ان ای (DNA) اسپرم با استفاده از آنالیز ترکیبی یا مستقل یا سن مردان، شناسایی تجاوز به حریم رودخانه با استفاده از تحلیل داده‌های سنجش از دور و پنل‌های خورشیدی است.
وی با اشاره به ثبت نام نزدیک به ۱۸۰ تیم دانشجویی برای حضور در این رقابت، خاطرنشان کرد: طرح ها و ایده های رسیده به این بخش توسط پنج تیم، داوری و گروه‌های برتر برای شرکت در مرحله نهایی معرفی می شوند.
ورشاوی افزود: مرحله نهایی این رقابت ها روزهای دوم و سوم آبان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به بخش سرمایه‌گذاری در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان، گفت: محورهای سرمایه گذاری شامل هوش مصنوعی در صنایع فولادی و پتروپالایشی، خدمات مالی، تبلیغات و بازاریابی و اپراتورهای تلفن همراه است.
ورشاوی به حضور تعداد از بنگاه ها و واحدهای صنعتی بزرگ استان و کشور در این رویداد، اشاره و تصریح کرد: تلاش می شود تا این رویداد فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران به‌منظور اجرایی شدن طرح های نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی باشد.
وی، گردهمایی بزرگ فعالان هوش مصنوعی را یکی دیگر از بخش های این رویداد دانست و گفت: این برنامه سوم آبان برگزار و در آن مباحث مختلفی از جمله چگونگی عرضه محصولات هوش مصنوعی در بازارهای جهانی و صادرات و کسب درآمدهای ارزی در این بخش، مطرح و از تجربه مهمانان و شرکت های خارجی حاضر در رویداد نیز استفاده می‌شود.
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان همچنین به ظرفیت های این استان در زمینه هوش مصنوعی اشاره و تاکید کرد: اصفهان ظرفیت های خوبی مانند نیروی انسانی، دانشگاه های برتر و بزرگ و شرکت های دانش بنیان در این زمینه دارد و باید از این ظرفیت ها به‌منظور پیشرفت در عرصه هوش مصنوعی به خوبی بهره گرفت.
ورشاوی تصریح کرد: صنایع بزرگ اصفهان می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در عرصه هوش مصنوعی برای توسعه و رفع چالش ها و مشکلات خود استفاده کنند و تاکنون چند طرح توسط بنیاد نخبگان اصفهان با همکاری واحدهای صنعتی بزرگ در این زمینه اجرا شده است.
تاکنون حدود پنج هزار نخبه در استان اصفهان زیر پوشش حمایت‌ها و تسهیلات بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today