نماد آخرین خبر

پیگیری برای احداث کارخانه تولید داروهای گیاهی در رزن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیگیری برای احداث کارخانه تولید داروهای گیاهی در رزن

ایسنا/ نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین از پیگیری برای احداث کارخانه تولید داروهای گیاهی در شهرستان رزن خبر داد.

سید ابوالحسن مصطفوی، نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین اظهار کرد: چندین روستای شهرستان‌های رزن و درگزین ۸۰ تا ۹۰ درصد تولید رازیانه کشور را دارند، ضمن اینکه علاوه بر رازیانه سایر گیاهان دارویی نیز در این شهرستان‌ها کشت می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این منطقه فاقد صنایع تبدیلی مربوط به گیاهان دارویی بوده و این امر موجب شده تا گیاهان دارویی کشت و تولید شده منطقه از جمله رازیانه خام‌فروشی شده و به سایر کشورها صادر شود.

مصطفوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در حوزه انتخابیه خود با جذب سرمایه گذار در این حوزه هستیم، تصریح کرد: در دیدار اخیر با وزیر بهداشت، ایشان از پیشنهاد بنده برای ایجاد کارخانه تولید داروهای گیاهی با توجه به پتانسیل‌های موجود در دو شهرستان رزن و درگزین ضمن استقبال، قول مساعدت  دادند.

وی بیان کرد: در همین رابطه وزیر کار یکی از صندوق های زیرمجموعه  وزارت کار  را مکلف کرده  که به  رزن آمده و ابتدای امر در زمینه رازیانه در رزن سرمایه گذاری داشته باشند که به زودی جلسات آن در شهرستان رزن برگزار خواهد شد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: تکمیل هر چه سریعتر بیمارستان ۱۵۰تختخوابی رزن، تکمیل و توسعه تجهیزات پزشکی بیمارستان رزن، ایجاد کارخانه تولید داروهای گیاهی‌، ایجاد داروخانه‌های مورد نیاز دو شهرستان، تحویل سریع‌تر آمبولانس‌های خریداری شده به شهرستان از جمله مواردی بود که در دیدار با وزیر بهداشت از ایشان درخواست شد و ایشان  ضمن استقبال از پیشنهادها قول مساعدت دادند.


آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره