نماد آخرین خبر

سردخانه‌های کردستان ۱۲۱ هزار تن ظرفیت نگهداری دارد

منبع
مهر
بروزرسانی
سردخانه‌های کردستان ۱۲۱ هزار تن ظرفیت نگهداری دارد

مهر/ مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان از ظرفیت ۱۲۱ هزار تنی سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی در کردستان خبر داد.

امید سلیمی، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در استان ۵۷ طرح سردخانه بهره‌برداری شده داریم که ظرفیت نگهداری آن‌ها ۱۲۱ هزار تن است.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار تن نگهداری این سردخانه‌ها در شهرستان‌های قروه و دهگلان است که ۶۰ درصد آن مربوط به دهگلان است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: بزرگترین سردخانه‌ی غرب کشور هم در دهگلان با ظرفیت ۲۰ هزار تن قرار دارد و در استان در بحث سردخانه هیچ مشکلی برای نگهداری محصولات باغی و کشاورزی نداریم.

سلیمی بیان کرد: سردخانه‌ی سنندج با ظرفیت ۲۲ هزار تن نگهداری و در بحث فرآوری هم ۱۹ پروانه بهره برداری محصولات باغی از توت فرنگی، انواع میوه‌های فصلی و سایر محصولات را فرآوری می‌کند.

وی ادامه داد: بزرگترین کارخانه فرآوری غرب کشور هم در مریوان با ظرفیت ۸۰ هزار تن جذب مواد خام قرار دارد که با بهره بردن از ظرفیت‌های به روز و مدرن دنیا فعالیت می‌کند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در بحث فرآوری محصولات باغی استان مشکل نداریم و در دهگلان هم یک شرکت رب و پوره محصولات باغی وجود دارد که محصولات درجه ۳ و چهار را از کشاورزان خریداری می‌کند.

سلیمی گفت: در سنندج هم ۲ شرکت فرآوری پوره و مارمالاد، لواشک و میوه خشک داریم.

وی عنوان کرد: بلا استثنا در همه شهرستان‌های استان سردخانه و شرکت فرآوری داریم و در بحث زیرساخت هم ۲۶۰ هزار تن جواز تأسیس صادر کردیم.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های قروه ۱۰ مورد پروژه جدید با نصف پیشرفت و در دهگلان هم چند مورد دیگر با ۷۰ درصد پیشرفت در حال ساخت هستند.

سلیمی بیان کرد: کمک برای پرداخت تسهیلات و پیگیری مطالبات کشاورزان اهداف ما است و پرداخت تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاری در بخش فرآوری محصولات باغی و کشاورزی هم راهبرد دیگر ماست که آن را پیگیری می‌کنیم.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online