logo
  1. برگزیده
سیاسی

دادستان کل: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ملزم به رعایت قانون هستند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دادستان کل: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ملزم به رعایت قانون هستند

تسنیم/ دادستان کل کشور گفت: قانون باید سرلوحه نامزدها و هواداران آنان باشد و لازمه یک رقابت سالم انتخاباتی، پایبندی نامزدها و حامیان آنان به اجرای قانون است.

حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور در جلسه شورای معاونین دادستانی کل، با اشاره به انتخابات پیش‌رو بر همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها برای فراهم ساختن شرایط لازم به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مردم همیشه پای کار انقلاب بوده و هستند، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید، انسانی مخلص، فرهیخته و پرکار بود، مسئولی مردمی که شهادتش نیز سبب ساز وحدت بیش از پیش اقشار مختلف شده و امیدواریم ملت ما با حضور پرشور و شعور خود پای صندوق های رأی، به مانند همیشه خالق حماسه ای عظیم باشند.

قانون، سرلوحه رفتار و عمل نامزدهای انتخاباتی باشد

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه قانون باید سرلوحه سخنان، رفتار و اعمال نامزدها و هواداران آنان باشد، اظهار کرد: لازمه یک رقابت سالم انتخاباتی، پایبندی نامزدها و حامیان آنان به اجرای قانون، با محوریت پاسداری از ارزش های اسلامی ـ انقلابی برای حفظ وحدت ملی و در نهایت سربلندی ایران اسلامی در منطقه و جهان است.

موحدی با بیان اینکه با هتاکان، هنجارشکنان و اخلالگران در امنیت روانی در هر سطحی قاطعانه برخورد می‌شود، در توصیه‌ای عنوان کرد: ضروری است تا تمامی نامزدها به بیان شایستگی های خود پرداخته و از تخریب رقیب و بیان مطالب غیرمستند، وعده‌های نشدنی و سخنان بی‌پایه چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اجتناب کنند.

طرح ارتقای امنیت اخلاقی فراجا ادامه‌دار باشد

وی همچنین با اشاره به درخواست‌ها و مطالبات مردم متدین در موضوع حجاب، گفت: معتقد هستیم طرح ارتقای امنیت اخلاقی باید از سوی فراجا با قدرت و با رعایت ضوابط قانونی، اخلاقی و شرعی ادامه‌دار باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مغالطه برخی برای بی‌توجهی به اجرای قانون در حوزه عفاف و حجاب و مقایسه نادرست آن با سایر جرایم قابل قبول نیست، چرا که اجرای قانون سبب‌ساز ایجاد آرامش در جامعه است و همان‌گونه که با اخلال‌گران اقتصادی برخورد می‌شود باید با هر بی‌قانونی دیگری نیز برخورد شود.

افزایش نظارت دادستان‌ها بر توزیع کالاهای اساسی مردم ضروری است

موحدی به موضوع نظارت دادستان‌ها بر توزیع ارزاق عمومی هم اشاره کرد و افزود: ضروری است تا این‌گونه نظارت‌ها بر کالاها و مایحتاج اساسی مردم و موارد این چنینی از سوی تمامی دادستان‌ها بیشتر شود.

وی همچنین با اشاره به تدوین نهایی متن لایحه صیانت از حقوق عامه در قوه قضاییه و ارائه آن به مجلس، تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مراحل تصویب آن محقق و در نهایت عملیاتی شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره