نماد آخرین خبر

رایزنی وزیر خارجه سودان با علی باقری

منبع
فارس
بروزرسانی
رایزنی وزیر خارجه سودان با علی باقری

فارس/ حسین عوض وزیر امور خارجه سودان که ظرف دو ماه گذشته برای دومین بار و این بار برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به تهران سفر کرده، امروز با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی باقری سرپرست دستگاه دیپلماسی امروز (دوشنبه) هشتم مرداد ماه میزبان حسین عوض وزیر خارجه سودان در محل وزارت امور خارجه بود. سفر وزیر خارجه سودان به منظور شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید انجام شده است.این دومین سفر وزیر خارجه سودان به تهران در دو ماه گذشته است.
او پنجم خرداد ماه نیز به عنوان نماینده ویژه کشورش برای عرض تسلیت در پی شهادت شهدای خدمت به تهران سفر و با علی باقری دیدار و درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد. حسین عوض در آن دیدار بر عزم جدی مقامات سودانی برای پیگیری توافقات قبلی به منظور ازسرگیری روابط و توسعه آن در ابعاد مختلف تأکید کرده بود.
در سفر قبلی حسین عوض آنگونه که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پس از آن اعلام کرد طرفین برای بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در یک بازه زمانی کوتاه توافق کردند.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سودان ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند. در بیانیه‌ای که بدین منظور منتشر شد دو طرف توافق کردند اقدامات لازم را برای گشایش سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک، انجام داده و هماهنگی‌های لازم را برای تبادل هیأت‌های رسمی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری بین دو کشور انجام دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر