نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آمریکا: رویکرد ما در قبال ایران تغییر نکرده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا: رویکرد ما در قبال ایران تغییر نکرده است

ایرنا/ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: رویکرد واشنگتن تغییر نکرده است و دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به راه حل موثر و پایدار برای برنامه هسته ای ایران می دانیم.

ودانت پاتل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی با توجه به روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان در ایران مبنی بر اینکهانتظار آمریکا از دولت جدید ایران چیست و آیا فضای بهبود روابط واشنگتن و تهران در زمینه برجام و سایر زمینه ها وجود دارد؟ گفت:«ما هیچ انتظاری نداریم که انتخاب رئیس‌جمهور جدید منجر به تغییرات اساسی در جهت‌گیری ایران یا منجر به احترام بیشتر آن به حقوق شهروندانش شود.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما رهبری ایران را بر اساس اقدامات آنها قضاوت خواهیم کرد، نه بر اساس گفته‌ها یا ادعاهای اعتدال یا تمایل به روابط بهتر».

این مقام وزارت خارجه دولت جو بایدن تصریح کرد: «رویکرد ما تغییر نکرده است. ما دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و پایدار برای برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم. هیچ چیزی در مورد این انتخابات، این رویکرد را تغییر نداده است»

پاتل ادامه داد: ما همچنین اعلام کرده ایم که درحال حاضر بسیار از مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران فاصله داریم و این امر به دلیل تنش ها میان آمریکا و ایران ناشی از توسعه برنامه هسته ای ایران و عدم همکاری آن با آژانس بین المللی هسته ای است.

وی اضافه کرد: اگر ایران علاقه مند به همکاری است یا می خواهد یک رویکرد جدید اتخاذ کند، می تواند اقدامات فوری مانند همکاری کامل با آژانس انجام دهد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: دیپلماسی با ایران در مواردی نتیجه مثبت داشته است. سال گذشته دیپلماسی آمریکا و ایران منجر به آزادی شهروندان آمریکا زندانی در ایران شد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی تهدید ایران در تنش ها و درگیری ها میان اسرائیل و حزب الله شد و عواقب آن گفت: اول باید بگویم که اسرائیل حق دفاع از خود نه تنها در مقابل تروریسم بلکه بازیگران مخرب مانند حکومت ایران را دارد. بدون شک آمریکا از نزدیک این شرایط را دنبال خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر