نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پزشکیان: اگر کشورهای اسلامی، یَد واحده بودند، اسرائیل اجازه جنایت به خود نمی‌داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پزشکیان: اگر کشورهای اسلامی، یَد واحده بودند، اسرائیل اجازه جنایت به خود نمی‌داد

ایسنا/ رئیس‌جمهور گفت: اگر کشورهای مسلمان وحدت خود را حفظ می‌کردند و به توصیه نبی مکرم اسلام «ید واحده» بودند، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هرگز به خود اجازه ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت فلسطین را نمی‌دادند.

مسعود پزشکیان در دیدار «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با تجلیل از مقاومت مجاهدان و مبارزان حزب‌الله در برابر تجاوزات و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت را تکلیف شرعی و از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه و حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایات لکه ننگ دیگری بر کارنامه مدعیان حقوق بشر است. اگر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و به توصیه و سفارش نبی مکرم اسلام «ید واحده» بودند، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هرگز به خود اجازه ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را نمی‌دادند.

پزشکیان تلاش برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و همچنین ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در جوامع اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت خود برشمرد و بر ضرورت اتحاد امت اسلامی در مقابله با وحشیگری صهیونیست‌ها و توقف جنایات این رژیم در غزه تاکید کرد.

شیخ «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، پاسخ رئیس‌جمهور به پیام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را پدرانه و برادرانه توصیف و اظهار کرد: امیداوریم جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی وی بیش از گذشته در مسیر پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

وی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان خود را فرزند امام راحل و انقلاب اسلامی می‌داند و به سهم خود برای تحقق آرمان‌های ارزشمند انقلاب تلاش خواهد کرد، به تشریح دستاوردها و اقدامات مقاومت حزب‌الله در سال‌های اخیر پرداخت.

معاون دبیرکل حزب‌الله، گفت: خروج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، شکست‌های متعدد این رژیم در برابر مقاومت اسلامی فلسطین و همچنین شکست گروهک تروریستی و تکفیری داعش در سوریه مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت در منطقه است. امروز و در پی عملیات غرورانگیز طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی به رغم تحمیل خسارت‌های فراوان و جنایت‌های بی‌شمار در غزه به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده و به فضل الهی با تداوم ایستادگی و مقاومت مجاهدان فلسطینی و مردم غیور غزه شکستی دیگر برای این رژیم رقم خواهد خورد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر