نماد آخرین خبر

قالیباف: ایران و کومور می‌توانند همکاری‌های جدی بین‌المللی در موضوع فلسطین داشته باشند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قالیباف: ایران و کومور می‌توانند همکاری‌های جدی بین‌المللی در موضوع فلسطین داشته باشند

ایرنا/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و کومور می‌توانند همکاری جدی در حوزه‌های بین‌المللی به ویژه در مجامع جهانی و حقوق بشری داشته باشند، افزود: رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر امروز به وضوح مشهود است از این رو در این حوزه‌ها باید با هم همکاری نزدیکی داشته باشیم.

موستروان عبدو رئیس مجلس کومور که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، بعد از ظهر دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ با ورود به بهارستان با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
قالیباف ضمن خوشامدگویی به هیأت کوموری و رئیس مجلس این کشور، گفت: امیدواریم بتوانیم روابط دوجانبه خود با کومور را گسترش دهیم که به توسعه دو کشور کمک می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر گسترش روابط میان دو کشور از موضع کومور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تشکر کرد و گفت: این وظیفه انسانی و اسلامی ما است که از فلسطین با هر روشی دفاع کنیم چرا که امروز یک جنایت و نسل‌کشی در حال رخ دادن است. شما دیدید که جمهوری اسلامی با تمام توان خود در برابر این اقدام وحشیانه ایستاد و حمایت کامل از فلسطین دارد.
قالیباف با بیان اینکه ایران و کومور می‌توانند همکاری جدی در حوزه‌های بین‌المللی به ویژه در مجامع جهانی و حقوق بشری داشته باشند، اظهار داشت: رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر امروز به وضوح مشهود است از این رو در این حوزه‌ها باید با هم همکاری نزدیکی داشته باشیم.
رئیس قوه مقننه گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خود را در مجامع بین‌المللی دنبال کنیم و ایران آمادگی لازم برای ادامه روابط دوستانه خود را دارد.
موستروان عبدو رئیس مجلس کوور نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از این میزبانی گفت: بسیاری از کوموری‌ها در ایران تحصیل و زندگی کردند. ما همواره دوست شما هستیم و خرسندیم که به ایران سفر می‌کنیم.
وی با ابراز امیدواری از استحکام هر چه بیشتر روابط دو کشور، عنوان کرد: شما کشور بزرگی هستید و در حوزه جهانی، منطقه و در حوزه جهان اسلام کارهای بزرگی انجام می‌دهید.
موستروان عبدو با بیان اینکه کومور نیز مانند ایران از ارزش‌های فلسطین دفاع می‌کند، اظهار داشت: اسرائیلی‌ها به خود اجازه می‌دهند هرگونه ظلمی را نسبت به مردم فلسطین داشته باشند اما از آن طرف ایران اقدامات بزرگی برای فلسطین انجام می‌دهد که باعث افتخار کومور است.
این مقام بلندپایه کشور کومور خاطرنشان کرد: امیدواریم دو کشور بتوانند در آینده کارهای بزرگی با همکاری هم انجام دهند.

 
 
  
  
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر